روش‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری زکات فطریه

محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: شهروندان مومن و خداجوی استان برای پرداخت زکات فطریه خود می‌توانند از روش‌های حضوری و غیرحضوری این نهاد از طریق کدهای دستوری تعریف‌شده اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محسن مسعودیان راد روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلاها و مراکز برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و روش‌های غیرحضوری برای دریافت زکات فطریه استان سمنان پیش‌بینی‌شده است.

وی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم استان سمنان در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور به استانداران، به‌منظور برپایی نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلاها و مراکز برگزاری نماز عید فطر برای جمع‌آوری زکات فطریه نمازگزاران مستقر می‌شوند.

میزان زکات فطریه از سوی مراجع عظام تقلید اعلام‌شده است، ادامه داد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری زکات فطریه شهروندان هستند.

شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۸۸۷۷* به‌منظور دریافت وجوهات زکات فطریه پیش‌بینی‌شده و مردم خداجوی می‌توانند از طریق تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ نیز نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

سایت کمیته امداد به نشانی اینترنتی EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطریه مردم است.

اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به امکان پرداخت زکات فطره در سمنان با کد دستوری #۵*۰*۰۲۳*۸۸۷۷* و فطریه عام با کد دستوری ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۶۱۰ و فطریه سادات با کد دستوری ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۲۸۸۶ گفت: پرداخت کفاره عمد با کد دستوری۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۹۴۲۷ و کفاره غیرعمد با کد دستوری ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۱۱۵۰ امکانپذیر است.

کد دستوری پرداخت زکات فطره، فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد برای مردم شاهرود، دامغان میامی، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، شهمیرزاد، بیارجمند، ایوانکی، امیریه، آرادان، و بسطام، در نشانی اینترنتی این اداره کل موجود و قابل دسترس برای پرداخت است.

سال گذشته ۷۷۳ میلیون تومان در قالب فطریه عام و سادات به همت کمیته امداد استان سمنان جمع‌آوری شد، و در سال جاری افزایش ۲۵ درصدی مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی‌ می شود.