رییس پلیس فتا سمنان: اصول خریدهای اینترنتی در دوره کرونا رعایت شود

سرهنگ حسین صادقی ، رییس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به رونق کار فروشگاه‌های مجازی با شیوع کرونا گفت: شهروندان هنگام خرید اینترنتی باید به اصول و قوانین توجه و از فروشگاه‌های مجاز و دارای نماد الکترونیکی خرید کنند.

سرهنگ حسین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این روزها شکایت‌هایی ثبت می‌شود که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی پس از دریافت هزینه، کالا را به مشتری تحویل نداده و یا جنس کالای تحویل داده شده متقاوت از جنس کالای ثبت سفارش شده است.
وی ادامه داد: شهروندان از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای خود را انجام دهند.
وی بیان کرد: شهروندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی enamad.ir می‌توانند بررسی کنند فروشگاه اینترنتی مورد نظر دارای نماد الکترونیکی باشد.
شهروندان به پیامک‌هایی که کمک به بیماران مبتلا به کرونا را مطرح می کنند بی توجه باشند و فریب آن را نخورند.
صادقی با بیان اینکه شهروندان از انتشار اخبار و شایعات و فیلم‌های غیرمعتبر مربوط به کرونا در فضای مجازی خودداری کنند، ادامه داد: پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.
کارشناسان پلیس فتا، فضای مجازی را رصد می‌کنند و با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در خصوص کرونا در کانال‌ها و گروه‌های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به پایگاه اینترنتی ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگوی فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارایه دهند.