زمینه اشتغال در حوزه ICT استان سمنان فراهم است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی ایجاد اشتغال نیست، گفت: زمینه اشتغال در حوزه ICT استان سمنان فراهم است.
مسعود میر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: در اختیار گذاشتن اینترنت، و بسترهای ارتباطی برای شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد و راه‌اندازی اپلیکیشن ها و پویانمایی سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه (آی. سی. تی) دارای بسترهای مناسبی است گفت: ۲۹۰ روستای استان سمنان از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان این ۲۹۰ روستای استان سمنان با بهر گیری از چهار بستر مختلف زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند.

میر رضایی اینترنت روستاها در بستر A.D.S.L، بستر w.l.l، اینترنت نسل سوم و چهارم و برخی از روستاها زیر پوشش شرکت‌های وب خدمات اینترنت پرسرعت را دریافت می‌کنند.

زمینه اشتغال در حوزه ICT استان سمنان فراهم است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه زمینه اشتغال در حوزه ICT استان سمنان فراهم است اضافه کرد: روستاهای استان سمنان از خدمات آی.سی.تی، مخابرات، پست‌بانک و پست که از خدمات در بستر اینترنت هستند برخوردارند.

میررضایی با بیان اینکه سال گذشته مرکز توانمندی و تسهیل گری در پارک علم و فناوری استان سمنان راه‌اندازی شد گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های کارآفرینی و همچنین استفاده از ظرفیت گردشگری سبب ایجاد زمینه اشتغال در استان شد و از این طریق ۱۰ گروه هفت نفره با فراگیری دوره‌های آموزشی و راه اندازی شرکت‌های نوپا بر بستر فناوری مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اسنپ در سمنان نیز گفت: راه‌اندازی اسنپ به‌تنهایی در شهرستان سمنان زمینه ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر از بستر فناوری اطلاعات را فراهم کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: تمام شهرهای استان سمنان زیر پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول و ایرانسل هستند.

به گزارش تسنیم ۱۱۷ سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۰ دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند.

یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.