ساختمان بزرگترین پارک موزه شرق کشور در سمنان تکمیل شد

سرهنگ حسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس سمنان یکی از بزرگترین و به‌روزترین مراکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور است، گفت: ساختمان موزه در مساحت چهار هزار مترمربع تکمیل شد و برای احداث ساختمان موزه پارک موزه دفاع مقدس ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
ساختمان موزه دفاع مقدس با هشت گالری در بخش‌های مختلف برای بازگویی چرایی جنگ تا استقامت بعد از جنگ طراحی شده که با تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبه سفر دوم رییس جمهوری به استان سمنان، ۲ گالری تا پایان امسال در ساختمان موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.
سلامی ادامه داد: چهار گالری با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده در سفر دوم رییس جمهوری به استان سمنان در بهار ۹۹ و چهار گالری دیگر موزه دفاع مقدس تا پایان تابستان تکمیل می‌شود و ۲ گالری باقی‌مانده نیز با تخصیص اعتبار طبق برنامه‌ریزی تکمیل خواهد شد. موزه‌آرایی در هشت گالری موزه دفاع مقدس استان سمنان با بهره گیری از هنرهای تجسمی، دیجیتال، نقاشی و ماکت انجام می‌شود.
پارک موزه دفاع مقدس از بخش‌های مختلف مانند ساختمان موزه، میدان جنگ، اورژانس جبهه و یادمان شهدای گمنام تشکیل شده که بیشتر این طرح‌های جانبی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در حال تکمیل است.
یادمان شهید گمنام در پارک موزه دفاع مقدس با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال در حال ساخت است و تا پایان امسال تکمیل می‌شود. بخش میدان جنگ و استقرار تجهیزات با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، اورژانس جبهه با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد و سنگر فرماندهی با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال تکمیل است و محوطه‌سازی و دیوارکشی نیز به تازگی آغاز شده است.
ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان مصوب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد. استان سمنان در دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید و هفت هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.