سمنان؛ در سودای معرفی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس دانایی، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان، از نصب المان‌ها و نام‌گذاری معابر شهر با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی با هدف ترویج آن و ارتقای سطح مطالعه مردم در این شهر خبر داد. ایشان با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در سال جاری و عملکرد مطلوب مرکز استان سمنان با شرکت بیش از ۱۵ هزار نفر از همشهریان سمنانی در این جشنواره بیان کرد: جشنواره رضوی فرصت ارزشمندی برای ترویج کتاب‌خوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان است که ارتقای سطح مطالعه مردم در سطح شهر در دستور کار مدیران دستگاه‌های متولی است.
فرماندار سمنان با بیان اینکه با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی می‌توانیم عنوان پایتخت کتاب را از آن سمنان کنیم، گفت: اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شده که با تداوم و هدفمند کردن آنان می‌توانیم این موفقیت را در سال جاری کسب کرده و شهر سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.
در این جلسه در خصوص نصب المان‌ها و نمادهای مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی در سطح شهر، پیگیری نام‌گذاری معابر، پارک‌ها و ساختمان‌ها، برگزاری برنامه‌های تجلیل از پیشکسوتان هنرمند فرهیخته شهر، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و…بحث و تبادل نظر شد. همچنین مقرر شد دستگاه‌های متولی نسبت به آن در سال جاری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.