سمنان دبیرخانه ورزش‌های باستانی منطقه یک کشور شد

سمنان- ایرنا- رییس هیات ورزشی باستانی و کشتی پهلوانی استان سمنان گفت: سمنان به عنوان دبیرخانه منطقه یک و استان‌های خراسان رضوی و شمالی، گلستان و مازندران شد.

سمنان دبیرخانه ورزش‌های باستانی منطقه یک کشور شد.

سیدحسین سبزواری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به رای گیری انجام شده در مجمع ورزش‌های باستانی که اسفند ۹۵ در استان فارس برگزار شد، سمنان به عنوان استان دبیرخانه منطقه یک کشور برگزیده شد.

وی تصریح کرد: درسال ۹۵ در مسابقات رده کشوری استان سمنان از بین ۳۱ استان رتبه پنجم را از آن خود کرد و سه نفر از باستانی‌کاران سمنان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

رییس هیات ورزشی باستانی و کشتی پهلوانی استان سمنان ، به طرح های زورخانه ای در دست احداث استان مانند زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان شاهرود با پیشرفت ۹۰ درصدی اشاره کرد و گفت: این زورخانه که ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده، به زودی با تکمیل محوطه سازی، آسفالت، نصب کف پوش گود و با حمایت مسوولان به بهره برداری می رسد.

سبزواری بیان داشت: زورخانه شهرستان گرمسار با رشد فیزیکی ۴۰ درصد و زورخانه شهرستان مهدی شهر با رشد ۴۰ درصدی با نگاه ویژه مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان به این رشته ملی در حال ساخت است‌.

وی یادآورشد: در آینده نزدیک ساخت زورخانه دامغان، میامی و مجن برای توسعه این ورزش باستانی در دستور کار قرار دارد.

وی از نیازهای این رشته ورزشی را نگاه ملی همه مسوولان برای توسعه هر چه بیشتر این رشته به ویژه نهادینه کردن آن در بین جوانان برشمرد و گفت: استانداری، فرمانداریها و تمام دستگاه های اجرایی باید نگاه ویژه ای برای توسعه این رشته ورزشی داشته باشند.

رییس هیات ورزشی باستانی و کشتی پهلوانی استان سمنان گفت: برای اولین بار در کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود با تاسیس زورخانه باستانی دانشجویان و اعضای هیات علمی گرایش به این رشته پیدا کردند.

در رده بندی کشوری رشته ورزشی باستانی و کشتی پهلوانی، استان سمنان در رتبه چهارم کشوری بعد از استان اصفهان، یزد و کرمان قرار دارد و ۲ هزار ورزشکار باستانی سازمان یافته در استان سمنان فعالیت دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان