سمنان رتبه نخست کشور را در پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال دارد

سمنان- ایرنا– بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه‌شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: از مجموع تسهیلات ارایه‌شده به واحدهای تولیدی، ۱۰ واحد به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۳۷ واحد به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است که در بخش تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ از شهریور تاکنون ۲۲۱ واحد تولیدی استان به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۲۹ واحد صنعتی و کشاورزی سمنان ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی افزود: تاکنون ۴۷ واحد صنعتی و کشاورزی استان از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ و برنامه تولید و اشتغال، دست‌کم ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با معرفی ۳۸ واحد تولیدی و صنعتی به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۳۲۰ نفر موافقت شد. همچنین مشکلات بیش از ۹۸۰ واحد تولیدی سمنان در نشست‌های کارگروه ستاد تسهیل در سال‌های گذشته برطرف شد.
استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.