سمنان پیشگام  در اجرای توسعه دولت الکترونیک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: استان سمنان در اجرای توسعه دولت الکترونیک در کشور پیشگام است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان مسعود میر رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی اجرایی کردن توسعه دولت الکترونیک است.

وی گفت: دهه فجر امسال فاز اول دولت الکترونیک در همه استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

میر رضایی با بیان اینکه استان سمنان رتبه دوم کشور را در شاخص IDI دارد، تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک از برنامه‌های مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.

وی افزود: امسال هزار دستگاه ATM برای راه‌اندازی در روستاهای کشور خریداری شده که سهم استان سمنان ۱۰ دستگاه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: این دستگاه‌ها در روستاهای گرمسار، دامغان، سمنان، شاهرود و میامی برای بهره‌مندی روستاییان از فرایندهای مالی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح روستاییان از فرایندهای مالی برخوردار می‌شوند، گفت: تا پایان شهریور سال آینده در ۱۰ روستای دیگر استان این سیستم راه‌اندازی می‌شود.

میر رضایی به مدیریت مصارف انرژی برای هوشمند سازی خدمات شهری هم اشاره کرد و اظهار کرد: به‌ منظور مدیریت مصرف آب برای اولین بار در کشور در استان سمنان ۷ هزار کنتور خانگی شهروندان استان هوشمند می‌شود.

وی افزود: در قالب توسعه دولت الکترونیک مدیریت ترافیک شهری و هوشمند سازی مدارس هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه از ۵۸۹ روستا در استان، ۳۴۸ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است برای برطرف شدن مشکلات ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تلاش کند.

وی به اجرای طرح تکاپو در استان هم اشاره کرد و گفت: توسعه کسب و کار پایدار در استان از مهم‌ترین عملیات اجرای طرح تکاپو است.

میر رضایی اجرای طرح‌های شهر امن، ایجاد مرکز تولید محتوا و هوشمند سازی مدارس را از جمله طرح‌های زیرمجموعه طرح تکاپو اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه طول شبکه فیبر نوری در استان سمنان بیش از ۲ هزار کیلومتر است، اظهار کرد: تا پایان امسال ۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان سمنان به وسیله شرکت شاتل و فنا اجرا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مشترکان همراه اول در استان هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲۵ روستای استان دارای تلفن خانگی شامل ۹۹۳۴ مشترک WLL روستایی هستند.