اماکن مخروبه جنوب شهر سمنان سامان‌دهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حیدر آسیابی عصر دیروز در سومین جلسه دوجانبه ستاد جرائم خاص و کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروزه ساختمان‌های مخروبه و نیمه‌کاره در سمنان محلی امن برای تجمع معتادان و انجام فعالیت‌های غیراخلاقی است.

وی با تأکید بر لزوم سامان‌دهی این اماکن اذعان کرد: طرح فرهنگی شورای محله یکی از بهترین و مناسب‌ترین اقدامات برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی است.

دادستان استان سمنان با بیان اینکه باید برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامی اساسی انجام دهیم خاطرنشان کرد: قانون اساسی برای سامان‌دهی اماکن مخروبه در سطح شهر قوانینی را تصویب کرده است که در این راستا باید مردم نسبت به صیانت از اموال خود اقدام کنند در غیر این صورت مطابق با قانون اماکن مخروبه شخصی از سوی دستگاه‌های قضایی تخریب می‌شوند.

وی ابراز داشت: سامان‌دهی این اماکن مانع از تجمع معتادان و تبدیل‌شدن به یک مکان امن برای تخلفات اجتماعی می‌شود.

آسیابی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم رویکرد اصلی دستگاه‌های قضایی است یادآور شد: این معضل اجتماعی می‌تواند برای اهالی محله‌هایی که برای افراد معتاد به یک محل امن تبدیل‌شده نیز خطرساز باشد.

حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح‌های مقابله با معتادان و جمع‌آوری پاتوق‌های آنان در استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دستگاه‌های امنیتی و انتظامی اقدامات مطلوبی را برای سامان‌دهی معتادان در سطح شهر انجام دادند افزود: اعتیاد امروزه مهم‌ترین معضل اجتماعی است و باید در این راستا برای تشویق افراد معتاد به ترک اعتیاد نیز اقدامات فرهنگی انجام شود.