سهامداران سهام عدالت در استان سمنان برای دریافت کد بورسی اقدام کنند

به گزارش ایرنا، امیر خلیلی‌خواه، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: حدود ۳۹۲ هزار نفر از مردم این استان، دارای سهام عدالت هستند که ضرورت دارد برای استفاده از منافع این سهام کد بورسی دریافت کنند.

امیر خلیلی‌خواه عصر سه‌شنبه در نشست وضعیت ثبت‌نام در سامانه سجام سهامداران سهام عدالت استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل اقتصاد و دارایی استان ابراز داشت: از ۳۹۲ هزار نفر سهام دار عدالت در استان، ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم و بقیه روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.
به گفته مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان ضرورت دارد تا در مدت زمان باقیمانده، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، دستگاه‌های اجرایی، روابط عمومی‌ها، صدا و سیما و ظرفیت‌های تبلیغات، ثبت نام و سجامی شدن سهامداران سهام عدالت انجام و مردم به منافع خود دست یابند.
وی بیان کرد: ۲۲۰ هزار نفری که سهامداری به روش غیرمستقیم را برگزیدند، امروز سرمایه این افراد ارزشی بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال دارد که می تواند تحول چشمگیری در اقتصاد استان سمنان ایجاد کند.
وی ادامه داد: تا کنون حدود ۴۷ هزار نفر از کسانی که سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کردند در سامانه سجام ثبت نام و نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کردند که برای رسیدن به نقطه مطلوب و تسریع در روند دریافت کد بورسی برای این افراد نیاز به اطلاع رسانی گسترده تر و وسیع تر است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت در استان برای دریافت کد بورسی اقدام کنند تا بتوان هرچه سریعتر مجمع برگزار شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مجمع به صورت غیرحضوری و از طریق ثبت نام سهامداران سهام عدالت در سامانه های برخط، تقسیم سود و مابقی روال، نیاز امروز شرکت سرمایه گذاری استانی در سهام عدالت استان سمنان است که باید اطلاع رسانی جامع برای ثبت نام سهامداران در سامانه سجام و رسیدن به حد نصاب ۵۰ درصد، به صورت ویژه در دستور کار قرارگیرد.
خلیلی‌خواه یادآور شد: در صورت افزایش میزان ثبت نام سهامداران در سامانه سجام به ۵۱ درصد، مجمع برگزار و انتخابات مجمع انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که سهامداری سهام عدالت به روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دارند که نیاز است اطلاع رسانی برای این افراد توسط این ۲ دستگاه اجرایی به صورت ویژه انجام شود.
خلیلی‌خواه اظهار داشت: جمعیت روستائیان و عشایر استان سمنان بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر هستند که اگر در این حوزه به صورت جدی تر ورود کنیم، با ثبت نام سهام داران این بخش، حد نصاب ثبت نام ۵۰ درصدی برای برگزاری مجمع الکترونیکی محقق خواهد شد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان اضافه کرد: آموزش مراحل سجامی شدن و دریافت کدبورسی در قالب کلیپ های کوتاه نقشی مهم در اطلاع‌رسانی به عموم مردم دارد و باید این روش اطلاع‌رسانی تقویت شود.
وی ادامه داد: با دریافت کد بورسی سهامداران، می‌توانند در مجامع شرکت های بورسی حضور یافته و در تعیین و انتخاب هیئت مدیره و تصمیمات اثر گذار باشند.
خلیلی‌خواه خاطرنشان کرد: تقسیم سود در مجامع صورت ‌می‌گیرد و ضرورت دارد تا سهامداران خرد سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، نسبت به دریافت کد بورسی اقدام‌ کنند تا سودهای حاصله به شماره حساب ثبت شده در سامانه سجام واریز شود.
وی افزود: در صورت عدم انتخاب هیئت مدیره و فعال نشدن نماد شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، نمی توان سود های حاصل از سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کرد که الزام اولیه تحقق این ‌مهم سجامی شدن سهام داران است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان ادامه داد: برای انجام معاملات و فروش اوراق سهام عدالت در روش غیر مستقیم، نیاز است تا سهامداران نسبت به سجامی شدن و دریافت کد بورسی اقدام کنند.
وی بیان کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار ریال هزینه سجامی شدن و دریافت کد بورسی بود که طی هماهنگی های انجام شده اقداماتی صورت‌گرفته تا سهامداران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با استقاده از منابع موجود در اختیار این دو مجموعه، به صورت رایگان سجامی شده و کد بورسی دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۱۴ کارگزاری در کشور به صورت الکترونیکی و غیرحضوری و رایگان نسبت به ثبت نام و اختصاص کد بورسی اقدام می کنند که نیاز است تا راهنمایی انجام شود و افراد سهامدار سهام عدالت به صورت غیرمستقیم به این‌کارگزاری ها لینک شده و به صورت رایگان کد بورسی دریافت کنند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: ۶ مورد از بانک‌ها و کارگزاری‌های کشور نیز احراز هویت رایگان ثبت نام در سجام را انجام می دهند که نیاز است تا اطلاع رسانی جامع در این خصوص صورت گیرد و بدون مراجعه حضوری، نسبت به ثبت نام اقدام‌کنند.
وی یادآور شد: افراد می توانند با مراجعه حضوری به بانک‌های آینده، پارسیان، رفاه کارگران، صادرات، کارآفرین و موسسه مالی اعتباری ملل، به صورت رایگان نسبت به احراز هویت و ثبت نام سجام اقدام‌کنند.
خلیلی‌خواه افزود: ۵۹ کارگزاری نیز در سطح کشور حضور دارند که این کارگزاری ها در استان نیز فعال هستند.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان ابراز داشت: ۱۶ کارگزاری در شهر سمنان، ۱۲ کارگزاری در شاهرود، چهار کارگزاری در دامغان و یک کارگزاری در شهر گرمسار فعال است و سهامداران می توانند به صورت حضوری نسبت به ثبت نام برای سجام و دریافت کد بورسی اقدام‌کنند.