سومین جشنواره «ونگن» در سمنان آغاز به کار کرد

سمنان- سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: سومین جشنواره ونگن از امروز با هدف معرفی ظرفیت های کشاورزی و گردشگری شهر سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، علی نجاریانی با بیان اینکه سومین جشنواره ونگن امروز پنج شنبه در دانشگاه پیام نور سمنان آغاز و تا فردا ادامه دارد، بیان کرد: ونگن به زبان سمنانی به معنای بادمجان است و این جشنواره با هدف آشنایی با ظرفیت های کشاورزی سمنان و همچنین معرفی غذاهای بومی محلی به مدت دو روز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری جشنواره ونگن دوره آموزشی آشنایی با گردشگری محلی شهر سمنان برگزار می‌شود، افزود: امروز دوره آشنایی با جاذبه‌های طبیعی شهر سمنان و فردا دوره آموزشی آشنایی با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی شهر سمنان برپا می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنانی با اشاره اینکه گردشگری درنقاط دیدنی سمنان از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است، بیان کرد: حرکت اتوبوس گردشگری موسوم به ونگن پنج شنبه و جمعه از محل آب‌پخش‌کن سمنان (پارا) واقع در ضلع شمال غربی پارک شقایق آغاز خواهد شد و بازدید از آب‌پخش‌کن و باغات و سیستم تقسیم آب سمنان در زمره برنامه های این حرکت نمادین است.

نجاریانی بیان کرد: این اتوبوس ویژه جلب گردشگر و آشنایی با داشته های حوزه توریسم سمنان و همچنین آشنایی با ظرفیت های کشاورزی این شهرستان حرکت خود را آغاز می کند.

وی افزود: داوری بخش های متنوع مانند غذاهای محلی، صنایع دستی، تزئینات سفره، گردشگری، عکاسی و … در زمره بخش های این جشنواره هستند.

ونگن در سال گذشته با استقبال خوب هم استانی ها در سمنان قرار گرفت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان