شرط سفر در ایام منتهی به نوروز

احمد ریواده، جانشین رئیس ستاد مقابه با کرونا استان سمنان انجام سفر در ایام نوروز را منوط به واکسیناسیون دز سوم و ارائه تست پی سی آر منفر اعلام کرد.

براساس اعلام ستاد مقابله با کروناویروس انجام سفرها منوط به تزریق دز سوم و ارائه تست منفی است لذا بنا بر تضمیم ستاد مقابله با کرونا، افرادی که دز سوم واکسیناسیون خود را تزریق کرده باشند و تست کرونای آن ها منفی باشد، می‌توانند سفر کنند.

امید می‌رود شرایط به گونه‌ای پیش برود که هم شاهد بهبود اقتصاد حوزه گردشگری باشیم و هم بتوانیم با بهبود شرایط بیماری کرونا خدمات در خوری به زوار علی‌بن موسی الرضا(ع) ارائه دهیم.

خوشبختانه وضعیت استان سمنان هم از نظر مراجعان سرپایی و هم از نظر بستری‌ها در مقایسه با هفته های قبل بهتر شده است.

ضریب نفوذ واکسیناسیون در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و خوشبختانه با تلاش مدافعان سلامت و همکاری مردم، وضعیت بستری‌ها و مراجعه ها به بیمارستان های استان سمنان روندی کاهشی داشته است.

با تکمیل دز دوم واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان و اجرای دز سوم واکسیناسیون دانش آموزی و دانشجویی، منعی برای تعطیلی کلاس‌های حضوری وجود ندارد و برگزاری کلاس ها به ویژه در شهر های قرمز به فرمانداری ها، روسای آموزش و پرورش و اعضای ستاد شهرستانی مقابله با کرونا هر استان واگذار شده است تا سلامت دانش آموزان تضمین شود.

جدا از ادارات شهرستان‌ها و مناطق ستاد استانی کرونا نیز می‌تواند متناسب با شرایط در خصوص برگزاری و یا عدم برگزاری کلاس تصمیم‌گیری کند.

مردم استان همواره همکاری خوبی با مدافعان سلامت و ستاد کرونا داشتند.