شرکت توزیع در جست‌وجوی تابستانی بدون خاموشی در استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: به‌دنبال این هستیم که امسال تابستانی بدون خاموشی در استان داشته باشیم.
به گزارش مرآت، سید محمد موسوی زاده در نشست هماهنگی نحوه همکاری صنایع در برنامه پاسخگوئی بار تابستانی اظهار کرد: برای عبور از پیک بار تابستان امسال برنامه‌ریزی شده و اصل این موضوع برعدم اعمال خاموشی می باشد .

وی با اشاره به این که سالیانه به طور متوسط در استان سمنان حدود ۶ درصد رشد مصرف داریم افزود: پیش‌بینی شده که در تابستان به دلیل افزایش دما و استفاده از سیستم‌های سرمایشی رشد قابل توجهی درمصرف برق داشته باشیم و با اجرای برنامه‌های پاسخگوئی بار توسط مشترکان صنعتی، مدیریت سمت تقاضا را براساس تولید برق دربر خواهد داشت.

موسوی زاده اظهارداشت: عمده بار شبکه در تابستان صرف دستگاه‌های برودتی می شود که حدود ۳۰ درصد انرژی مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی صنایع برای عبور از پیک بار تابستان بسیار اثرگذار است تصریح کرد: انتظار ما این است که شهرک‌های صنعتی استان در بازده زمانی ۲۵ خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری به صورت روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ مگاوات را مدیریت کنند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به برپایی نشست هم اندیشی پیرامون نحوه مشارکت صنایع در برنامه‌های پاسخگوئی بار، گفت: در این هم‌اندیشی در خصوص طرح کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده ، طرح ملی ذخیره عملیاتی، بهره گیری از مولّد اضطراری، برنامه زمان استفاده (TOU) و تفاهم‌نامه جابه جائی روزکاری شهرک صنعتی، بحث و تبادل نظر شد.