ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم در استان سمنان آغاز شد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از آغاز ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره از امروز آغاز شده و اختتامیه این جشنواره نیز در فروردین ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ترویج شیوه‌های زندگی سالم از عمده‌ترین هدف برگزاری این جشنواره است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت: نیز در آئین آغاز این جشنواره گفت: این جشنواره باهدف معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم است.

مهدی صفاری ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر را از دیگر موضوعات ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم برشمرد.

وی از برگزاری این جشنواره در دو بخش مختلف خبر داد و گفت: خلاقیت دانش‌آموزی مخصوص دانش‌آموزان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: ابتکارات مدرسه‌ای بخش دیگر جشنواره نوجوان سالم است که ویژه تمامی مدارس استان سمنان است.

صفاری افزود: دانش آموزان متوسطه اول و دوم می‌توانند با ارائه مقاله، روزنامه دیواری، فیلم «داستانی، پویانمایی و نماهنگ»، چندرسانه‌ای، نرم‌افزاری، نقاشی و عکس در این جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین به شرایط حضور دانش آموزان ابتدایی در این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان دوره ابتدایی می‌توانند در قالب‌های نقاشی و انشاءنویسی با موضوع “چگونه می‌توانم از خود مراقبت کنم” در این جشنواره حضور داشته باشند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان