شهرکهای صنعتی سمنان نیازمند پایگاه آتش نشانی است

سمنان – ایرنا – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: راه اندازی پایگاه آتش نشانی با هدف مهار به موقع آتش سوزی های احتمالی در شهرک صنعتی این استان ضروری است.
علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سمنان به عنوان استان صنعتی در کشور مطرح است و باید علاوه بر افزایش تولید و رونق اقتصادی به فکر ایمنی و تجهیز شهرک های صنعتی در هنگام آتش سوزی های احتمالی باشیم.
بیش از یک هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان فعالیت دارد که این تعداد ۶۴ درصد از کل واحدهای تولیدی و صنعتی این استان را در بر می گیرد.
وی اظهارداشت: نبود پایگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی این استان چالشی است که باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: در چند سال گذشته آتش سوزی های گسترده ای در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان روی داد که خسارت های جبران ناپذیری را برای صاحبان این واحدها به وجود آورد و به یقین افزایش ایمنی و افزایش تجهیزات آتش خاموش کن می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان متولیان بخش کار و سلامت در واحدهای صنعتی و تولید محسوب می شوند که باید از اکنون به فکر چاره اندیشی در برابر آتش سوزی های احتمالی باشند.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با بیان این که واحدهای صنعتی و تولیدی استان براساس بازدیدهای میدانی دستگاه های مربوط به خوبی مسایل ایمنی در کار را رعایت می کنند، اضافه کرد: دولت موظف است به عنوان حامی رونق اقتصادی امکانات زیر ساختی در این راستا فراهم کند.
وی تصریح کرد: برای ایجاد یک پایگاه آتشنشانی در شهرک صنعتی سمنان نباید کاغذ بازی های اداری مرسوم شود و باید با حداقل زمان برای راه اندازی این پایگاه در تمامی شهرک های صنعتی استان اقدام شود.
جمعه ای ادامه داد: دستگاه های اجرایی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده و اخذ سایر مبالغ خدماتی در کمترین زمان ممکن اقدام می کنند اما برای ارایه خدمات با هدر دادن زمان و کاغذ بازی های اداری امور خود را برنامه ریزی می کنند که این امر صحیح نیست.
رییس اتاق بازرگانی سمنان بیان داشت: این نهاد آمادگی دارد تا با همکاری با شرکت های شهرک های صنعتی استان گامی های اساسی برای ترمیم زیر ساخت ها واحدهای تولید و صنعتی که دارای نقص فنی هستند بردارند و باید کار گروه ویژه ای برای بررسی این مشکلات برگزار شود.
بیش از ۲۸ هزار نفر در واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی استان سمنان اشتغال دارند.
استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.