صاحبان صنایع استان سمنان وارد بورس شوند

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان از واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ این استان صنعتی خواست برای رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی وارد بازار سرمایه شوند.

علیرضا آشناگر در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان اظهار کرد: صنعتگران و فعالان اقتصادی با وجود مشکلات عدیده‌ی موجود در بازار، به محدودیت‌های مالی دولت نیز توجه کنند.‌

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند تغییر نگرش است خاطرنشان کرد: این راهبرد دارای مولفه‌های مختلفی است و باید تمامی مدیران و تولیدکنندگان نسبت به این موضوع درک اصولی داشته باشند.

آشناگر با بیان اینکه باید تامین مالی واحدهای صنعتی با توجه به بازار سرمایه در دستور کار واحدهای صنعتی باشد اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰۲ نماد صنعتی در بورس فعال است و بسیاری از واحدهای صنعتی استان از ظرفیت بازار سرمایه به خوبی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل بازار سرمایه در رونق تولید تصریح کرد: بورس و بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای توسعه اقتصاد برد.
وی با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد منابع تامین‌ مالی واحدهای صنعتی کشور بانک ها هستند، ادامه داد: باید این رویه اصلاح شود و تولید کنندگان نیز از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند. از همین رو به واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان سمنان توصیه می‌کنیم که وارد بازار سرمایه شوند و از ظرفیت بورس برای توسعه اقتصادی بهره ببرند.

آشناگر از آمادگی استانداری برای همکاری با بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: بخش خصوصی ایده‌های خود را به نماینده عالی دولت در استان سمنان انتقال داده ودولت را حامی خود بداند و یقین داشته باشد که متولیان امر تمام‌ قد برای گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ با وجود مشکلات، فرصت تحول را نیز ایجاد می‌کند تصریح کرد ؛ دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان برای رفع مشکلات و روان سازی مقرارت برای جهش تولید تلاش می‌کنند.

اذعان استاندار به نقش کرونا در کاهش صادرات و واردات

آشناگر با بیان اینکه کرونا ویروس در کاهش صادرات و واردات کالا تاثیر قابل توجهی داشته است ادامه داد: این شرایط تنها مختص به کشور ایران نیست و بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا ویروس قرار گرفتند. کرونا ویروس در روند تولید کشور اختلال ایجاد کرد و در کنار آن محدودیت و تحریم‌های اقتصادی ، گرفتارهای بخش صنعت را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه، منابع درآمدی دولت به دلیل فشارهای خارجی و تحریم و شیوع کرونا ویروس به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده، وصولی مالیاتی و بانکی در کشور با مشکلاتی مواجه شد.
استاندار سمنان با اشاره به لزوم رویکرد خلاقانه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها، تصریح کرد: خلاقیت و ابتکار در شرایط سخت حاصل می‌شود و از واحدهای صنعتی توقع داریم که در این شرایط مجاهدت، تلاش و ابتکار در کار را فراموش نکنند.

اکنون رسالت تاریخی رفع مشکلات اقتصادی بر دوش بخش صنعت و تولید کشور است و دولت با تمام توان با بخش خصوصی هم اندیشی دارد و دستگاه‌های اجرایی گوش شنوا برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی باشند و در کنار آن فعالان اقتصادی هم در کنار دولت باشند.

آشناگر با بیان اینکه باید نگاه تعاملی و همه جانبه بین دولت و بخش خصوصی حکم فرما باشد افزود: باید همکاری و درک متقابل بالایی بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد.