صادرات کشاورزی استان سمنان ۲.۵ برابر شد

سمنان – رییس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: در سال ۹۴ طبق آمار گمرک استان ۹ میلیون دلار محصولات کشاورزی ثبت صادرات شدند که این امر افزایش ۲.۵ برابری را در سال۹۵ داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جمعه ای صبح شنبه در همایش دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی سمنان به میزبانی سالن هلال احمر مرکز استان ضمن بیان اینکه صادرات کشاورزی استان در سال گذشته نسبت به سال پیشین، ۲.۵ برابر شده است، ابراز داشت: در سال ۹۴ طبق آمار گمرک، ۹ میلیون دلار محصولات کشاورزی ثبت صادرات شدند که در سال ۹۵ این میزان به ۲۲ میلیون دلار معادل دو و نیم برابر افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش برای استانی که بیشترین ضربات و لطمات را از خشکسالی دیده، امری بسیار مثبت ارزیابی شده و نشان دهنده اهتمام کشاورزان و مدیران و دست اندرکاران این حوزه است.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: دولت خوشبختانه در سال های اخیر زمینه سازی لازم برای توسعه بخش کشاورزی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داده و این امر در کنار افزایش تعامل کشاورزان و مسئولان جهاد، افزایش صادرات را در پی داشته است.

جمعه ای گفت: کمبود آب مسئله مهم استان سمنان با توجه به قرار گرفتن در حاشیه کویر است که این امر تاثیر مستقیم درتولیدات استان گذاشته است لیکن باید نگاه ویژه ای را در تامین آب برای بخش کشاورزی داشته باشیم هرچند در این راستا خدمات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست.

وی افزود: کشاورزی در تلاطم های زیادی قرار داشته و باید تسهیلات متناسب با در نظر گرفتن نیازهای این بخش اختصاص یابد.

رئیس اتاق سمنان گفت: این استان با همراهی مسئولان باید به ۵۰ درصد تولید محصولات گلخانه ای برسد تا بتوانیم به دستاوردهای بیشتری در حوزه کشاورزی و تولیدات دست یابیم.

جمعه ای افزود: استان سمنان با توجه به وسعتی که دارد، برای توسعه کشاورزی نیازمند همراهی و کمک صندوق های حمایتی است و این در گرو توجه ویژه به استان کویری سمنان و رفع موانع و مشکلات در بخش کشاورزی و لزوم توجه به بیمه عمومی قلمداد می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان