طرح‌های اشتغال‌آفرین جمعیت را به روستاهای سمنان بازگرداند

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با اجرای طرح‌های اقتصادی و رفع مشکلات زیرساختی و با تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در یکسال گذشته در مناطق روستایی سمنان شغل ایجاد شد و همین امر علاوه بر مقابله با مهاجرت، جمعیت را به روستاهای استان سمنان بازگرداند.
روند مهاجرت از مناطق روستایی به شهرهای استان سمنان متوقف شده است و با رفع مشکلات زیرساختی جوانان خلاق و توانمند مهیای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در روستا هستند که براساس برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای کشور است و اجرای این طرح در روستاهای سمنان با روند مثبت و قابل توجهی پرشتاب است. در روستاهای حسن آباد، رکن آباد، خیرآباد شهرستان سمنان، کرند شهرستان گرمسار، ده‌ملا شهرستان مهدیشهر، محمد آباد میامی و قلعه‌‎بالا و رضاآباد شاهرود با اجرای طرح‌های اقتصادی از جمله گردشگری ،جمعیت در این مناطق در ۲ سال گذشته به یک تا ۲ برابر مدت مشابه سال ۹۲ افزایش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: اکنون در ۲۹۷ روستای سمنان اجرای طرح هادی در دست اقدام است و تا پایان برنامه ششم توسعه مشکلات زیرساختی تمامی روستاهای استان برطرف می شود. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.