طرح آینه و شمعدان در سمنان اجرا می‌شود

طرح ملی آئینه و شمعدان در راستای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند در استان سمنان اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس قرارگاه خاتم الاوصیاء استان سمنان با اشاره به برخی خدمات ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از خدمات این ستاد تأمین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان با اشاره به اجرای طرح ملی آئینه و شمعدان در سراسر کشور گفت: تعداد ۷۵ هزار نوعروس در سراسر کشور در نوبت تأمین جهیزیه قرار دارند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار تحت پوشش کمیته امداد بوده و مابقی نیز محرومینی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.
وی با اشاره به تعداد نوعروسان نیازمند تأمن جهیزیه در استان گفت: در استان سمنان تعداد ۷۰۰ نوعروس نیازمند در نوبت تآمین جهیزیه هستند که تلاش می‌شود در مرحله اول برای تعداد ۸۰ نفر از این نوعروسان جهیزیه تأمین شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین رستمیان خاطر نشان کرد:‌ تلاش می‌شود در قالب این طرح حدود ۱۶ قلم کالای اساسی جهیزیه عروسان نیازمند در استان تهیه شود.
وی با اشاره به ضرورت کمک خیران برای تأمین جهیزیه این نوعروسان گفت: پیش بینی شده که منابع مالی تأمین جهیزیه عروسان نیازمند با کمک خیران، کمیته امداد امام خمین (ره) و همچنین ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان تأمین شود.
رئیس قرارگاه خاتم الاوصیاء استان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در راستای خدمت به محرومان شکل گرفته است تصریح کرد:‌همه ما وظیفه داریم که به فکر محرومان بوده و از حال آنان غافل نشویم.
حجت‌الاسلام و المسلمین رستمیان با اشاره به برخی روش‌های مشارکت خیران استان گفت: خیران استان می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۸۳۰، سایت آئین و شمعدان در بخش کمک‌های مردمی و همچنین ستاره ۷۶۷ مربع و انتخاب گزینه سه؛ کمک‌های خود را برای این نوعروسان نیازمند ارسال کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان