طرح «بیماریابی در خانه‌ها» در استان سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرحی با هدف شناسایی بیماران از سوی وزارت بهداشت کشور طراحی و تدوین‌شده است که مجری این طرح دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور هستند.
وی نام این طرح را «بیماریابی در خانه‌ها» عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح کارشناسان بهداشتی با توجه به شماره تماس‌های که از مردم در مراکز بهداشتی سراسر استان موجود است، با شهروندان تماس می‌گیرند و سؤالاتی را در مورد شرایط و‌ اوضاع عمومی سلامت افراد می‌پرسند.
وی گفت: درصورتی‌که در این تماس تلفنی فردی علامتی از بیماری را ذکر کند، برای گذران مراحل درمانی بیشتر به مراکز درمانی و بهداشتی فراخوانده می‌شود.هیچ فردی بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی حق انجام این طرح را ندارد و این طرح فقط به‌صورت تلفنی انجام می‌شود و کارشناسان بهداشتی استان سمنان به درب منازل هیچ‌گونه مراجعه‌ای برای اجرای این طرح ندارند.
وی مزیت اجرای این طرح را تسریع در انجام مراحل درمان برای افراد بیمار عنوان کرد و گفت: درصورتی‌که علامت بیماری در فردی در قالب این طرح مشخص شود به‌نوعی از گسترش بیماری جلوگیری می‌شود.