هدف‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی از مبدأ سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مبدأ این استان امسال هدف‌گذاری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سیدحسن میرعماد با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: در سال ۹۳ صادرات از مبدأ استان سمنان صفر بود و در سال ۹۴ این اقدام در استان آغاز شد و تقریباً میزان صادرات به ۱۰ میلیون دلار رسید.

وی به برخی اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، صادرات ۲۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری شده بود که تحقق یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان در بخش تولید مشکلی که مانع توسعه صادرات شود، وجود ندارد، گفت: برای سال ۹۶ نیز هدف‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری انجام‌شده که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

میرعماد گفت: برای توسعه صادرات در استان سمنان باید برخی مؤلفه‌ها به جد پیگیری شود و یکی از مسائل، موضوع پس از تولید در استان است و باید در استان زنجیره‌های تولید و صنایع مرتبط ایجاد شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب صادرات در استان سمنان گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در بخش صادرات در استان وجود دارد، امیدواریم روند افزایش صادرات در استان در بخش کشاورزی ادامه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان سمنان در زمینه تولید محصولات کشاورزی گفت: سمنان ظرفیت خوب و مناسبی برای تولیدات کشاورزی دارد؛ اما با محدودیت منابع مواجه است.

میرعماد محدودیت منابع را یکی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان سمنان دانست و گفت: محدودیت منابع آبی یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در استان است و باید تلاش کرد تا بتوان از منابع موجود بهره حداکثری را برد.

وی با بیان اینکه اگر از امکانات درست بهره گیریم قادر هستیم حداقل میزان تولیدات استان سمنان را به دو برابر برسانیم، به میزان تولیدات برترین‌های بخش کشاورزی این استان اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان برتر با امکانات موجود، دو تا سه برابر متوسط استان تولید کردند؛ در گندم که تولید ۲/۳ تن در هکتار است، تولیدکننده برتر سمنانی ۱۲ تن در هکتار برداشت کرد و در انار که متوسط آن ۲۱ تن در هکتار است، تولیدکننده برتر این استان، ۸۰ تن انار برداشت کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان