طرح عیدانه کتاب از ١۵ اسفند آغاز می شود

در آستانه سال نو و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طرح “عیدانه کتاب” با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از پانزدهم اسفند به مدت یک ماه اجرایی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرپرست امور چاپ و مشر این اداره کل روز شنبه با بیان اینکه طرح مذکور در کتابفروشی های تحت پوشش طرج اجرا می شود گفت: زمان بندی اجرای این طرح ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین است و کتابفروشی های شرکت کننده در طرح باید دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند.
شمس ضحی دوست محمدیان، سقف تخفیف برای هر کتابفروشی را حداقل ٢٠ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار را حداکثر یک میلیون ریال بیان کرد و اظهار داشت: خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو طرح عیدانه خرید نماید و از تخفیف ٢٠ درصد برای کتاب های عمومی و ٢۵ درصد در کتاب های کودک و نوجوان برخوردار شود.
دوست محمدیان با اشاره به شرایط کتابفروشی‌های متقاضی شرکت در طرح عیدانه کتاب افزود: با توجه به مکانیزه بودن این طرح، کتابفروشی‌ها باید مجهز به رایانه بوده و دسترسی کامل به اینترنت داشته باشند و کتاب های فروخته شده در سامانه مربوط در سایت کتاب دات آی آر ثبت شود.
سرپرست امور چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده باید آنلاین و همزمان با فروش آن صورت گیرد گفت: نصب پوستر طرح عیدانه، در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان طرح مذکور الزامی است.

در طرح های تابستانه و پائیزه کتاب در استان سمنان هفت کتابفروشی این استان مشارکت داشتند.

در استان سمنان ٣٠ کتابفروشی فعال وجود دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان