فرودگاه سمنان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

استاندار سمنان از راه‌اندازی فرودگاه سمنان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنانمحمدرضا خباز در پاسخ به پروفسور کواک در خصوص مهم‌ترین چالش اخذ میزبانی سمنان برای اجلاس شهرداران جاده ابریشم ۲۰۱۹ گفت: فرودگاه سمنان در حال طی کردن مراحل پایانی احداث است و تا آخر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این استان از خطوط ریلی مناسب هم برخوردار است به‌نحوی‌که سفر هیئت دولت به استان سمنان از طریق قطار و راه‌آهن صورت گرفت.

استاندارسمنان همچنین در خصوص جاده‌های استان نیز به پروفسور کواک گفت: جاده‌های مواصلاتی این استان هم مناسب‌اند و ازنظر انتقال مهمانان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

خباز درباره امکانات اقامتی شهر سمنان هم گفت: شهر سمنان دارای هتل‌های خوب و مناسب است و برای اسکان میهمانان نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان تأکید کرد شهر سمنان آماده میزبانی اجلاس شهرداران ابریشم در سال ۲۰۱۹ است و مردم مهمان‌نواز این شهر نیز از برگزاری این رخداد در شهرشان که به شهر اخلاق معروف است استقبال می‌کنند.

نداشتن فرودگاه مانعی برای نامزدی سمنان برای اجلاس شهرداران جاده ابریشم ۲۰۱۹ است

رئیس سازمان شهروندان جهانی گفت: نداشتن فرودگاه میزبانی سمنان برای برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال ۲۰۱۹ را با چالش مواجه می‌کند.

پروفسور یونگ هون کواک در نشست مشترک با استاندار، معاونین عمرانی و سیاسی امنیتی استانداری و شهردار سمنان گفت: در چهارمین اجلاس جاده ابریشم که با حضور بیش از ۵۰ نفر از شهرداران شهرهای جاده ابریشم در ارومچی چین برگزار شد با شهردار سمنان آشنا شده و تشخیص دادم وی از شهرداران بسیار خوب و موفق است.

پروفسور کواک افزود: تعریف‌های شهردار سمنان از شهر سمنان و تاریخ غنی آن و نقش پررنگش در جاده ابریشم و پتانسیل‌هایش سبب شد مشتاق به دیدن این شهر زیبا شوم و تصمیم گرفتم در اولین فرصت راهی این شهر تاریخی شوم.

وی اظهار داشت: پس از شرکت در همایش شهرداری تهران راهی سمنان شدم که اشتیاق من موجب تعجب برگزارکنندگان همایش شد اما اکنون باید بگویم از این سفر و دیدن شهر زیبای سمنان و آشنایی با مسئولانش بسیار خرسندم و ازاین‌پس سفیر این شهر زیبا نیز در جهان خواهم بود.

وی ترافیک را یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگ کنونی دانست و گفت: تهران هم‌اکنون با این مشکل دست‌به‌گریبان است و ترافیک در آن مشهود است و آرامش را از مردم گرفته اما پس از ورود به سمنان با شهری آرام، تمیز و بدون ترافیک مواجه شدم که مناظر زیبایی هم دارد که نشان از حضور و فعالیت یک شهردار توانمند و مجرب دارد. شهرداری خوش‌برخورد که برای بین‌المللی شدن شهرش هم تلاش می‌کند.

رئیس سازمان شهروندان جهانی خاطرنشان کرد: همه این عوامل سبب شده که کیفیت زندگی در سمنان بالاتر از تهران باشد و مردم در این شهر آرامش و آسایش بیشتری دارند.

پروفسور کواک گفت: شهردار سمنان در سفر به چین رایزنی‌هایی را برای اخذ میزبانی اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال ۲۰۱۹ انجام داد که سبب شد سمنان یکی از نامزدهای میزبانی این اجلاس شود و من برای ارزیابی زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های شهر سمنان به این سفر آمدم.

رئیس سازمان شهروندان جهانی افزود: اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال ۲۰۱۷ در کابل افغانستان و در سال ۲۰۱۸ در آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود و چندین شهر ازجمله سمنان هم نامزد میزبانی برای سال ۲۰۱۹ هستند.

کواک خاطرنشان کرد: با دیدن این شهر زیبا و پتانسیل‌هایش من یکی از مدافعان میزبانی این شهر زیبا خواهم بود اما نداشتن فرودگاه یکی از چالش‌های اصلی بر سر اخذ این میزبانی است.

وی اظهار داشت: میهمانان زیادی برای شرکت در این اجلاس راهی ایران خواهند شد و انتقال این مسافران از فرودگاه امام خمینی به سمنان کار سختی است و شانس میزبانی سمنان را کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان شهروندان جهانی گفت: شهر سمنان باید ازلحاظ مراکز اقامتی و هتل هم موردبررسی قرار بگیرد چون مهمانان زیادی از سراسر دنیا به این شهر خواهند آمد.

کواک خاطرنشان کرد: ظرف شش ماه آینده مسئولان برگزاری اجلاس در خصوص میزبان سال ۲۰۱۹ تصمیم‌گیری خواهند کرد که امیدوارم سمنان برای این میزبانی انتخاب شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان