فعالیت اصناف کم خطر در استان سمنان آغاز شد

سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مرحله، مشاغل غیر پر خطر همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از امروز مجوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کد بهداشتی از سایت وزارت بهداشت لازمه فعالیت این گروه از اصناف است، بیان کرد: سامانه اینترنتی این وزارتخانه از ۲۲ فروردین به مدت یک هفته آماده ثبت ‌نام تمام واحدهای صنفی و صنعتی است و بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت نام کننده ارسال می‌شود.

اصناف باید تعهدنامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی‌ را به صورت الکترونیکی‌ در این سامانه تایید و کد بهداشتی را از طریق سامانه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اصناف استان سمنان باید پروتکل‌های بهداشتی که در سایت مرکز سلامت محیط و کار بارگذاری شده است را دریافت کنند و نکات و تذکر مطرح شده در این راهنما را با دقت مورد اجرا قرار دهند.

واحدهای صنفی توزیعی و خدمات فنی ضروری که با توجه به نیاز، از ابتدای شروع بحران کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم مانند صنف‌های مرتبط با مواد غذایی و خدمات فنی در حال خدمات رسانی به مردم بودند، آن‌ها هم در چارچوب پروتکل های بهداشتی به فعالیت ادامه می‌دهند.

فعالیت های صنفی که از ابتدای شروع بحران کرونا به دلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع جمعیت در آن واحدها به عنوان فعالیت‌های پرخطر (پرریسک) تعطیل اعلام شد، تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع ویروس کرونا از طرف وزارت بهداشت همچنان تعطیل است.

۲۴۰ واحد صنفی غیرضروری استان سمنان به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۱۹ فروردین ۹۹ پلمب شد.