مراکز گردشگری در استان سمنان بیش از یک‌هزار شغل ایجاد کرد

مهدی جمال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲۶۰ مرکز فعال تاسیسات گردشگری در استان سمنان وجود دارد که این مراکز گردشگری یک‌هزار و ۳۷ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.
هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی، رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی از جمله مراکز و تاسیسات گردشگری به شمار می‌آید. ۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۷۷ اقامتگاه بوم گردی، ۶ اقامتگاه سنتی، پنج مهمانپذیر، ۲۰ سفره خانه سنتی، ۴۱ رستوران بین‌راهی و ۵۷ خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد که خدمات گردشگری ارائه می دهند.
وی بیان کرد: ۴۰ روستای هدف گردشگری، ۳۰ منطقه و ۲ شهر نمونه گردشگری در استان سمنان تصویب شده است که تامین زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری در این مناطق برنامه‌ریزی شده و پیگیری می‌شود.شهمیرزاد و بسطام ۲ شهر انتخاب شده در استان به عنوان شهرهای نمونه گردشگری است.
وجود ۲ پارک ملی ، ۲ پناهگاه حیات وحش ، سه منطقه حفاظت شده و ۲ ذخیره گاه محیط زیست از جمله ظرفیت‌های طبیعی بی‌نظیر استان سمنان برای توسعه گردشگری است.
استان سمنان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه و رونق گردشگری دارد که تحقق این راهبرد نیازمند همکاری و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی، مردم و بخش خصوصی است.از ابتدای فروردین تا اواسط بهمن امسال ۸۲۳ هزار نفر از تاسیسات گردشگری استان سمنان مانند هتل، اقامتگاه بوم گردی و مهمانپذیرها استفاده کرده‌اند.