ورود کرونای انگلیسی به ۴ شهرستان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان از شناسایی ویروس کرونای انگلیسی در این استان و مواردی در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، شاهرود و گرمسار خبر داد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در شرایط فعلی در وضع باثباتی قرار دارد و روند ابتلا به کرونا به‌صورت نزولی است، گفت: مقابله با بیماری کرونا در شرایط موجود و ایجاد آرامش بین مردم، یکی از دلایلی است که باید در ایام تعطیلات پیش رو آمادگی کامل بین مدیران استان وجود داشته باشد.

استاندار سمنان گفت: به‌واسطه شیوع کرونا تمامی برنامه‌های ستاد تسهیل سفر در استان سمنان متوقف شده است؛ اما مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید در ایام نوروز ۱۴۰۰ به‌منظور ارائه خدمت و آرامش مردم در حالت آماده‌باش کامل در استان حضور داشته باشند.

آشناگر، بروز حوادث غیرمترقبه به‌واسطه بارش باران‌های شدید و نوسانات آب و هوایی را یکی دیگر از مؤلفه‌هایی دانست که نیاز است، دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور همراهی با مردم و القای اطمینان و آرامش بیشتر برای آنان در ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار داشته و در کنار مردم باشند.

مدیران در ایام نوروز از استان خارج نشوند

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه خدماتی استان به هیچ عنوان حق خروج از استان در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ را ندارند، افزود: فرمانداران، بخشداران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداران، مدیران دستگاه‌های اجرای متولی امر مدیریت بحران و مدیران کل ستادی استانداری به‌واسطه بحث انتخابات باید در ایام نوروز ۱۴۰۰ در محل خدمت خود حاضر و در حالت آماده‌باش کامل باشند.

آشناگر در پایان گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان به‌واسطه ماهیت فعالیت و وظایف خود که حالت اورژانسی نداشته، می‌توانند از مرخصی خود استفاده کنند.