مرکز رسمی و تخصصی استعدادیابی ورزشی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

مرکز رسمی و تخصصی استعدادیابی ورزشی به همت آموزش و پرورش در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

کارشناس تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: مرکز رسمی و تخصصی استعدادیابی ورزشی و مشاوره تغذیه به همت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی قاسمی‌میر، استعدادیابی ورزشی برای توسعه ورزش قهرمانی، ارائه برنامه غذایی و ورزشی جهت کاهش و افزایش وزن و تناسب اندام، ارائه برنامه اختصاصی بدن‌سازی و تغذیه ورزشی ویژه کلیه رشته‌های ورزشی و مشاوره ورزشی و تغذیه در دوران بارداری و شیردهی را از اهداف اصلی راه‌اندازی این مرکز بیان کرد.

وی گفت: مشاوره ورزشی و تغذیه در بیماری‌های مزمن دیابت، فشار خون، کبد چرب و…، تشخیص و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی و مشاوره در مصرف مکمل‌‌های ورزشی از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز رسمی و تخصصی استعدادیابی ورزشی و مشاوره تغذیه است.

کارشناس تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: اهداف کانون حرکات اصلاحی و ساختار قامتی و استعدادیابی ورزشی بیشتر بر ورزش همگانی و پایه متمرکز بوده و عموم ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

قاسمی‌میر بیان کرد: ورزشکاران و هیأت‌های ورزشی می‌توانند از این مرکز استفاده کنند و مایه افتخار تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمنان است که بتواند برای ورزش پایه شهرستان سمنان مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: با وجود ۶۰ همکار تربیت‌بدنی که ۹۰ درصد آنان دارای دانشنامه کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی و متخصص علوم ورزشی مختلف هستند، شاهد پیشرفت و موفقیت‌های چشمگیری خواهیم بود.

کارشناس تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: مرکز رسمی و تخصصی استعدادیابی ورزشی و مشاوره تغذیه آمادگی هرگونه همکاری را با سایر نهادها در راستای پیشرفت ورزش استان دارد.

قاسمی‌میر بیان کرد: وسایل سنجش کانون حرکات اصلاحی و استعدادیابی و سنجش آمادگی جسمانی تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سمنان کامل بوده و نیروهای متخصص آن هم معلمان تربیت‌بدنی بوده که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری تربیت‌بدنی هستند.

وی تصریح کرد: برخی از فعالیت‌هایی که در این مرکز ارائه خواهد شد، برای اولین بار در ورزش استان هم خواهد بود.

کارشناس تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: کانون حرکات اصلاحی و استعدادیابی آموزش و پرورش شهرستان سمنان به‌صورت طبی و ورزشی، سنجش و آماری برای ورزشکاران عمل می‌کند و با پایگاه قهرمانی متفاوت است.

قاسمی‌میر گفت: تحصیلات معلمان تربیت‌بدنی یک‌طرف و تجربه کار کردن با دانش‌آموزان که باعث افزایش سطح علمی و توانایی‌های آنان خواهد شد، از سوی دیگر نویددهنده آینده‌ای درخشان در ورزش دانش‌آموزی سمنان است.

وی تصریح کرد: این دو اصل مهم باعث می‌شود که حتی برخی از مربیان تربیت‌بدنی مدارس سمنان به‌صورت چشمی و با نگاه ظاهری بتوانند دانش‌آموزان را به رشته‌های مختلف هدایت کنند و با سنجش و اندازه‌گیری علمی طی مراحل مختلف در یک بازه زمانی می‌بینیم هدایت آنان کاملاً درست بوده است.

کارشناس تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: این اداره خواستار حمایت‌های مختلف از سوی متولیان امر در اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان است؛ زیرا در نهایت بهره‌بردار اصلی از ورزشکاران پایه و دانش‌آموزی، ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی هستند.

قاسمی‌میر بیان کرد: حوزه تربیت‌بدنی ادارات به‌ویژه در آموزش و پرورش با ورزش و جوانان استان سمنان مکمل همدیگر هستند و تنها راه موفقیت، همکاری و تعامل سازنده و همدلی است.

وی تصریح کرد: بدون تردید، کمک و حمایت‌های مختلف در ورزش دانش‌آموزی سبب کسب افتخارات بزرگی از سوی جوانان و سلامت همگانی جامعه خواهد شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان