اجرای طرح “هر مدرسه یک خبرنگار” در استان سمنان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل تربیتی و حضور فعال دانش‌آموزان در اجتماع گفت: بر این اساس طرح هر مدرسه یک خبرنگار در استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، قاسم شریفی عصر امروز در آئین افتتاح شعبه خبرگزاری دانش‌آموزی در شهرستان سمنان اظهار داشت: این طرح در یک هزار مدرسه استان سمنان اجرائی می‌شود.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش استان سمنان عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی را برای حضور فعال دانش‌آموزان این استان در نظر دارد افزود: خبرنگاری نیز یکی از علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان استان سمنان است که موردتوجه آموزش‌وپرورش این استان قرارگرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان سمنان با تشریح اقدامات انجام‌شده برای زمینه‌سازی اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار در این استان گفت: فراخوان اجرای این طرح انجام‌شده و دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف برای اقدامات بعدی سازمان‌دهی می‌شوند.

شریفی با اشاره به انتشار پوسترهای اطلاع‌رسانی این طرح گفت: دانش‌آموزان دو مقطع متوسطه اول و دوم برای اجرای این طرح مدنظر هستند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و توان‌افزایی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در راستای اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار است که در استان سمنان اجرایی می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی فرآیندهای آموزشی با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف آموزش‌وپرورش استان سمنان است بیان کرد: درصدد هستیم تا شعار دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری را در استان سمنان اجرایی کرده و دانش‌آموزان خبرنگار این استان سمنان به مرجع اخبار آموزش‌وپرورش این استان تبدیل کنیم.

*جشنواره «رسانه پیشتاز؛ رسانه فرزانه» در استان سمنان برگزار می‌شود‌

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان نیز از برگزاری جشنواره رسانه‌ای با عنوان «رسانه پیشتاز؛ رسانه فرزانه» در این استان خبر داد.

محمدرضا عامریان اظهار داشت: این جشنواره ویژه فعالیت رسانه‌‌ای درزمینهٔ فعالیت‌های دانش‌آموزی در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه فعالیت‌های بسیار زیادی درزمینهٔ تربیت اجتماعی دانش آموزان استان سمنان صورت می‌گیرد؛ ضعف رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی را یکی از مشکلات در این زمینه دانست و افزود: این جشنواره در راستای رفع این مشکلات برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره بیان کرد: این جشنواره در پایان سال تحصیلی آینده در سمنان برگزار می‌شود.

به گفته عامریان، رسانه‌های برتر و خبرنگار برگزیده درباره انتشار گزارش یا خبر اثرگذار درزمینهٔ فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان و فرزانگان در استان سمنان پس از انجام داوری، معرفی و جوایزی ارزنده به آنان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در این زمینه داوری می‌شود از معرفی هیئت‌داوران این جشنواره به‌زودی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه فعالیت‌های متعددی از سوی این سازمان برای دانش آموزان در استان سمنان انجام‌شده است عنوان کرد: اردوهای معنوی عمره مفرده تا دو سال قبل و ادامه آن با اردوهای معنوی عتبات عالیات از جمله این اقدامات است که نیازمند رسانه‌ای شدن به‌منظور ترغیب دانش‌آموزان به حضور در این فعالیت‌های دانش‌آموزی است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان