معرفی اپلیکیشن Pinterest

اپلیکیشن Pinterest

پینترست نام یک شبکه اجتماعی ذاتاً تصویر محور است. نسخه بتای این برنامه روی وب در سال ۲۰۱۰ در دسترس عموم قرار گرفت. جالب است بدانید که این شبکه تنها در مدت ۱۰ ماه توانست ۱۳ میلیون کاربر را درگیر خود کند و در تاریخ ثبت شود.
Pinterest از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی شکل گرفته‌است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است که هر تصویر با توجه به موضوع‌اش روی بُرد مربوطه چسبانده (Pin) می‌شود.
پینترست پر است از دانش‌ها، مهارت‌ها، و ایده‌های ناب و خلاقانه که هر شخصی می‌تواند استفاده‌های لازم را از آنها ببرد. در پینترست به دنبال هر موضوعی اعم از: آشپزی، ورزش، مد و لباس بگردید، دست خالی نخواهید ماند.
پس از ورود به برنامه باید علاقمندی‌های خود را مشخص کنید، تا دقیقا آن چیزهایی که می‌خواهید به شما نشان داده شود. هر چقدر بیشتر با پینترست کار کنید، هوش مصنوعی به کار گرفته شده بیشتر سلیقه شما را می‌شناسد و شخصی سازی بیشتری بر اساس رفتارتان انجام می‌دهد.
ویژگی‌های این اپلیکیشن:
لینک‌گذاری
ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه قابلیت لینک‌گذاری برای هر تصویر است که برای کسب‌وکارها می‌تواند منبع خوبی برای ارجاع به سایت و کسب اطلاعات بیشتر باشد.
• جستجو براساس تصویر
ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر این پلتفرم جستجو براساس تصویر است، به این صورت که با کلیک روی آیکون دوربین موجود، عکسی را بارگذاری کرده و جستجویی بر اساس آن تصویر انجام دهید و پین‌های مشابه آن را ببینید.
Explore
در این قسمت می‌توانید موضوعات در حال ترند شدن یا پین‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید را مشاهده کنید. با کلیک روی هر پین، ده‌ها یا صدها پین دیگر به شما پیشنهاد شده و می‌توانید با کلیک روی هرکدام، در این اقیانوس ایده‌ها غوطه‌ور شده و تا هر زمان که دوست داشته باشید محتوای جدید ببینید.
• پروفایل شخصی و پروفایل بیزینسی
در صورتی که دارای کسب‌وکاری هستید و یا از پینترست میخواهید برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، می‌توانید اکانت خود را بیزنسی ایجاد کرده و از امکانات این پلتفرم برای توسعه کسب‌وکار و تبلیغ برند تجاری خود استفاده کنید.
عدم محدودیت در اندازه تصویر
در این اپلیکیشن شما مجبور نیستید حتما تصاویر مربعی شکل و با ابعادی مشخص را پین کنید. برای مثال برای پین کردن یک اینفوگرافیک طولانی ۲۰۰۰۰ در ۵۰۰ پیکسلی مشکلی وجود ندارد.
• امکان فالو کردن
در این اپلیکیشن نیز مانند اینستاگرام امکان فالو کردن اکانت به صورت کلی و یا فالو کردن یک بُرد با موضوع مشخص وجود دارد.
ارسال و دریافت پیام
در این برنامه می‌توانید با دوستان خود چت کنید یا پین‌ها و بُردهای خود را برایشان بفرستید. اگر شخص مدنظر شما در فهرست پیام‌ها نیست، کافی است شناسه کاربری یا آدرس ایمیل او را بدانید تا پیام برایش ارسال شود. همچنین امکان فرستادن پین‌ها برای دوستانتان نیز در اینجا وجود دارد!
برای دسترسی به امکانات فوق‌العاده و جذاب این برنامه می‌توانید به سایت رسمیpinterest.com مراجعه کنید. و یا اپلیکیشن موبایل آن را که برای گوشی‌های اندرویدی و همینطور IOS توسعه داده شده و روز به روز بر امکاناتشان افزوده می‌شود، نصب کنید.