معرفی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه هشتمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در سمنان تا ۴ روز دیگر به پایان می‌رسد گفت: آئین اختتامیه این جشنواره ملی ۱۰ شهریور ماه برگزار می‌شود.
نورعلی غلامحسین سماکوش در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: جشنواره ملی کتابخوانی رضوی هفت سال متوالی در استان سمنان برگزار شده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم در این جشنواره ملی گفت: جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی با هدف ترویج سیره امام رضا (ع) و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۸ نفر از استان سمنان در جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی که تا کنون حضور مردم و به‌ویژه جوانان در این جشنواره بسیار چشمگیر بوده است.

سماکوش با بیان اینکه جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی از مجموعه جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) است اضافه کرد: از بین آثار منتشرشده در ۳ سال گذشته، تعداد ۷ عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام از سوی دبیرخانه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برای هشتمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی انتخاب شد.

وی با اذعان به اینکه هشتمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در ۳ رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگ‌سال و همچنین بخش خانوادگی برگزار شد گفت: برای حضور شرکت کنندگان در این چند رده منابعی مختلفی از سوی دبیرخانه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کتاب «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم» نوشته مژگان شیخی از کتاب‌های معرفی‌شده برای بخش نوجوانان و رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال بود.

سماکوش گفت: کتاب «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب و کتاب «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی کتاب‌های معرفی‌شده برای بخش کودکان این جشنواره ملی بود.
وی اضافه کرد: در بخش جوانان و بزرگ‌سالان نیز کتاب‌های «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت‌الله علی کریمی جهرمی، کتاب «ماه هشتم» نوشته مهدی غلامعلی و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی معرفی‌شده بود.