معرفی شهر سمنان در خبر نامه ی مجمع شهرهای تاریخی جهان

مجمع شهرهای تاریخی جهان در بولتن شماره ی ۷۹، سمنان را از بین ۱۷۰ شهر عضو ، معرفی نمود .
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان ، محمودرضا دارایی با بیان این مطلب ، اظهار داشت: شهر سمنان با قرار گیری در مسیر جاده ابریشم و نقش مهم تاریخی آن درمبادلات،اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در طول تاریخ از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است و معرفی سمنان در این خبرنامه بین المللی نشانگر توجه و نگاه ویژه به شهر تاریخی سمنان و ظرفیتهای نهفته این شهر است.
مدیر گردشگری شهرداری سمنان در ادامه با اشاره به عضویت ۱۷۰ شهر با ۱۵ سال سابقه عضویت در مجمع شهرهای تاریخی به‌عنوان یکی از مهمترین لیگ شهرهای جهان گفت: ۲۶ شهر از آسیا، ۲ شهر از آفریقا، ۴۸ شهر از اروپا، ۲۰ شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، ۳ شهر از آمریکای شمالی و ۳ شهر از شهرهای اقیانوس آرام عضو این لیگ هستند.
وی با اشاره به ثبت سمنان در فهرست شهر های تاریخی جهان گفت: امید است تا با عضویت شهر سمنان با سابقه تاریخی چند هزار ساله آن، شاهد تقویت و پیشرفت فعالیت های تاریخی باشیم.
شایان ذکر است سمنان از سال ۲۰۱۸ با پیگیری ها و مکاتبات مستمر با دبیر خانه این مجمع و ارسال مستندات لازمه از طرف مدیریت گردشگری و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان به عضویت این مجمع جهانی در آمد و پیش از این، شهرهای اصفهان،شیراز،کاشان،نیشابور و یزد از ایران به عضویت این مجمع درآمده اند.