معرفی چند اپلیکیشن ویرایش  عکس و ویدئو

در سالهای اخیر اسمارت فونها نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد ایفا کرده اند امروزه کمتر کسی است که از موبایل های هوشمند استفاده نکند و باید اعتراف کنیم موبایل جزو جدا نشدنی زندگیمان شده است. هر روزه درصد بالایی از داد و ستدها و فعالیت ها به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌ها انجام می شوند.
شاید این سوال به ذهنتان خطور کرده باشد مزایای اپلیکیشن را نرم افزارهای تحت وب نیز تاحدودی برای ما فراهم می کند اما اگر خدمات آنلاین صرفا از طریق وب ارائه شوند باز هم محدودیت‌هایی نظیر عدم دسترسی همیشگی به مرورگر مناسب و اینترنت پرسرعت، وجود یک اپلیکیشن را ضروری می‌کنند. هر چند که از طریق گوشی موبایل به مرورگر و وب نیز دسترسی خواهیم داشت ولی اپلیکیشن‌ها در موبایل رابط کاربری بسیار آسان‌تری دارند و این امکان را به فراگیر می دهند با یکبار دانلود مطالب آموزشی دیگر نیاز به اینترنت پر سرعت و دانلود مجدد مطالب نداشته باشند.

اپلیکیشن PicsArt

اپلیکیشن( PicsArt ) یک ویرایشگر تصویر قدرتمند و پر طرفدار است که شامل دو نسخه اندرویدی و آی او اسی می‌شود. اپلیکیشن مذکور مجموعه متنوعی از فیلترهای گوناگون و ابزارهای ویرایشی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
فعالیت‌هایی که در این برنامه می‌توانید انجام دهید، شامل سه قسمت طراحی، ویرایش و ساخت Collage است. در قسمت طراحی شما با استفاده از ابزارهای متنوع توانایی خلق تصاویر دلخواه خودتان را دارید. در قسمت ویرایش، تعداد بسیار زیادی از ابزار‌های ویرایشی در اختیار شما قرار دارد که در ویرایش عکس‌ها بسیار کمک می‌کنند. قسمت Collage هم مربوط به ساخت گالری‌های عکس در کنار هم با افکت‌ها و قالب‌های مختلف است.

آشنایی با ابزار
ابزار crop میتوانید عکس مورد نظر را برش دهید و همچنین برنامه دارای قالب های پیش فرض ۱*۱ و … است که برای ایجاد عکس پروفایل در مسنجرها و شبکه های اجتماعی میتوانید استفاده کنید
ابزار free crop برای برش زدن به اشکال مختلف و دلخواه میباشد . توسط این ابزار میتوانید پس زمینه عکس را حذف کنید
ابزار shape crop برای برش با اشکال هندسی مانند دایره ، مثلث و … میباشد که ایجاد این برش در فوتوشاپ خیلی زمانبر است
ابزار Selection برای انتخاب قسمتی از تصویر و ایجاد افکت ، برش و … بر روی قسمت انتخاب شده میباشد
ابزار perspective برای زاویه دادن عکس به صورت افقی وعمودی استفاده میشود
ابزار Clone برای ایجاد شکل مشابه از قسمت انتخاب شده (همانند سازی) میتوانید از این بخش استفاده کنید
با ابزار motion قسمتی را انتخاب کنید و با نگه داشتن نقطه مرکز تصویر به آن افکت حرکت دهید
با ابزار Stretch میتوانید تصویر خود را کش دهید و تصاویر خلاقانه درست کنید
ابزار curves برای تنظیم ۳ رنگ اصلی RGB عکس است
ابزار Adjust برای تنظیم روشنایی کنتراست و … است (میتوانید تمامی کنترل های موجود روی عکس را از این بخش تنظیم کنید )
ابزار enhance برای بالابردن دو مقیاس وضوح و اشباع کردن تصویر به کار میرود
ابزار tilt shift برای تار کردن عکس به دو شکل دایره ای و مستطیلی میتوان استفاده کرد
ابزار Resize برای تغییر سایز عکس میباشد که مقیاس آن بر حسب پیکسل است
ابزار Flip/rotate برای چرخش عکس و همچنین حالت آیینه به کار میرود

فایل تصویری زیر را برای یادگیری تغییر رنگ قسمتی از تصویر مشاهده کنید.

اپلیکیشن canva

با اپلیکیشن کانوا (canva) می‌توان طراح گرافیک شد.
کانوا برای ویرایش و طراحی عکس ساخته شده‌است. قالب‌های متعددی دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی پوستر، لوگو، کارت پستال و غیره استفاده کنید و سپس به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
طراحی پست و استوری‌های جذاب برای اینستاگرام و واتس‌اپ، سرصفحه برای ایمیل و … از امکانات دیگری است که کانوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع اگر ایده‌ای برای طراحی به ذهن شما نمی‌رسد، تعداد زیادی طرح پیش ساخته در این اپلیکیشن در اختیار شماست.

کانوا برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios از طریق گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود است

برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید.

اپلیکیشن powerdirctor

CyberLink PowerDirector Video Editor Appقدرتمندترین و بهترین نرم افزار ویرایشگر ویدئو برای ویندوزاست که هم اکنون شاهد عرضه شدن نسخه اندروید آن برای تبلت ها و گوشی های اندرویدی هستیم

تفاوت این نرم افزار با سایر نرم افزار های مشابه در سادگی استفاده از آن است به صورتی که هر کاربر حتی مبتدی را قادر می سازد تا به صورت کاملا حرفه ای به ویرایش فیلم های خود بپردازند! این برنامه کیفیتی فراتر از HD را برای کاربران خود فراهم کرده و تنها نرم افزاری است که قابلیت وارد و ایجاد کردن فیلم های ۴K از جدیدترین دوربین های روز را داراست که باعث محبوبیت هر چه بیشتر این نرم افزار شده است. این اپلیکیشن یک استودیو طراحی و ویرایش کامل فیلم است و بهترین ابزار ها را برای کاربران خود ایجاد کرده است و بیش از ۲۰ افکت بر روی آن موجود است و شما می توانید بیش از ۳۰۰ هزار افکت را به صورت کاملا رایگان دانلود و به آن اضافه کنید. از امکانات فوق العاده ی دیگری که در این نرم افزار وجود دارد می توان به بهبود تصاویر و فیکس و تعمیر کردن عیوب ویدیو ها توسط ابزارهای قدرتمند و سریع، خلق و ویرایش دی وی دی های با کیفیت HD، تدوین و ذخیره سازی فیلم های سه بعدی، انتشار ویدیو ها بر روی Streamload یا YouTube و … اشاره نمود که نشان از قدرتمندی این نرم افزار دارد!