مقدمات انتخابات الکترونیکی در سمنان، دامغان و شاهرود فراهم شد

سمنان – رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در سه شهر شاهرود سمنان و دامغان مقدمات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی طی اقدامات ستادی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری در نشست ستاد انتخابات استان سمنان که در استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به مهیا شدن تمام زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در دیار قومس، بیان داشت: فرهنگ سازی انتخابات الکترونیک و برگزاری مانور انتخابات الکترونیک در سه شهر استان شامل سمنان، دامغان و شاهرود در دستور کار است .

وی افزود: این سه شهرستان در زمره ستادهای انتخابات استان سمنان هستند که برای برگزاری الکترونیکی انتخابات ویژه دوره دوازدهم ریاست جمهوری و پنجم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به صورت پایلوت انتخاب شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان درباره روند برگزاری انتخابات نیز گفت: در انتخابات شورای شهر و روستا هیچ صندوق سیاری در روستاهای استان پیش بینی نشده است و در تمامی روستا صندوق اخذ رای به صورت ثابت خواهد بود.

قنبری افزود: حفاظت از اماکن و شعب اخذ رای یکی از ارکان و اصول اساسی در هر انتخابات است که این مهم به صورت کامل در استان سمنان به انجام خواهد رسید .

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولان رصد انتخابات و اخبار مربوط به آن است، ابراز داشت: نظارت بر فعالیت های تبلیغاتی نیز از دیگر اقدامات ما در این ایام خواهد بود که در جلسات ستاد انتخابات به صورت هفته ای گزارش آن قرائت می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان درباره ضوابط تبلیغات انتخاباتی نیز گفت: تجمعات غیر قانونی ممنوع بوده و طبعا جلساتی که با مجوز به انجام می رسند باید در عالی ترین وضعیت امنیت برگزار شوند علاوه بر این امر، شورای پیشگیری از تخلف و جرم انتخاباتی در سطح کشور و استان تشکیل شده و مسئولان به صورت کامل در بحث برگزاری سالم انتخابات تلاش خواهند کرد لیکن استفاده از امکانات دولتی و بیت المال در انتخابات ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد .

قنبری در خاتمه افزود: آموزش پرسنل اجرایی شعب یکی از ضروریات است و این مهم باید با نظارت کامل مسئولان به انجام رسد .

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان