ممنوعیت پذیرش گردشگر در استان سمنان/ تشدید بازرسی از مراکز اقامتی

مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا و دادستان مرکز استان سمنان پذیرش مسافران به دلیل شیوع کرونا ممنوع است، ابراز داشت: از ۲۸ اسفند ماه تا پایان روز دوم فروردین ماه ۱۱۱ بازدید از مراکز اقامتی برای حسن اجرای این قانون توسط میراث فرهنگی استان صورت گرفته و این نظارت‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عدم پذیرش مسافران در حقیقت برای مقابله با پدیده کرونا و کاهش تبعات آن به خصوص گسترش بیشتر این ویروس است، ابراز کرد: از آنجا که طبق قانون نظارت بر تمام اماکن گردشگری و واحدهای اقامتی بر دوش میراث فرهنگی قرار دارد، این اداره کل نظارت‌های خود را بر اماکن گردشگری تا پایان محدودیت ستاد مبارزه با کرونا تداوم خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه در دستورالعمل ابلاغی برای ممانعت از پذیرش مسافران در اماکن گردشگری و اقامتی استان حفظ سلامت مسافران در بازدید از تأسیسات گردشگری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در بازه چهار روزه منتهی به ابتدای سوم فروردین‌ماه بازرسان میراث فرهنگی از هشت دفتر خدمات مسافر و گردشگری نیز بازدید کردند.

جمال با بیان اینکه واحدهای متخلف در عدم پذیرش مسافران لغو مجوز و یا پلمپ می‌شوند، گفت: از همه مراکز اقامتی، مهمان پذیر ها، مسافرخانه‌ها، بوم گردی‌ها و… درخواست می‌شود تا برای کاهش سیکل بیماری کرونا با ستاد مبارزه با کرونای استان سمنان و همچنین میراث فرهنگی همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دادستان استان سمنان روز گذشته اعلام کرد که هر گونه اسکان و پذیرش مسافران در سمنان ممنوع است همچنین با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

طبق مصوبه کمیته مبارزه با کرونای استان سمنان اماکن گردشگری، هتل‌ها و مهمانپذیرها برای کنترل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و هیچ گونه خدمت رسانی به کسانی که به استان سفر کنند انجام نخواهد شد