موج گرما در هفته جاری میهمان استان سمنان است

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: وزش باد شدید در غالب نقاط استان به ویژه نواحی شمالی و نیمه شرقی بدون تغییر محسوس دما همراه با ماندگاری گرما برای روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده و رگباری گاهی با رعد و برق در ارتفاعات استان برای روزهای آینده در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست.
بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، دمای هوا استان سمنان در پنج روز آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت.
امروز بیشینه دمای شهر سمنان ۳۸ درجه سانتیگراد و کمینه دما ۲۸ درجه سانتیگراد است.
امروز آرادان و ایوانکی درگرمسار با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان و رضوان با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.
آسمانی صاف تا قسمتی ابری در اوقات بعد از ظهر همراه با گرد و خاک برای مرکز استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.
برای شهر سمنان در ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای ۲۹سانتیگراد و بیشینه دمای ۳۹ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
با توجه به گرمای هوا، مدیریت بهینه در مصرف منابع انرژی، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها، خودداری از تردد غیر ضروری در ساعات گرم روز، اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی مورد توجه باشد.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استاندارای ۹ ایستگاه سینوپتیک،۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.