یکهزار نفر در بخش کرونا بیمارستان شفا بستری شدند

سید مجتبی اکرم، مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: یکهزار نفر از ۱۷ خرداد تا پایان سال ۹۹ در بخش ویژه کرونا بیمارستان شفا سمنان بستری و ۱۵ هزار نفر ویزیت شدند.
به گزارش ایرنا، سید مجتبی اکرم روز دوشنبه در نشست خبر با اصحاب رسانه در دفتر مدیریت تامین اجتماعی استان سمنان افزود: تامین اجتماعی دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در دوران شیوع کرونا بود و از ابتدای شیوع این ویروس هم‌پای وزارت بهداشت برای بهبود بیماران کرونایی تلاش کرد.
سال گذشته ۹۵۰ هزار بار به مراکز درمانی تحت نظارت تامین اجتماعی استان سمنان مراجعه شد که به دلیل شیوع کرونا نسبت به سال ۹۸ کاهش داشت.
سال گذشته در مجموع هفت هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان بستری شدند و سه هزار و ۵۰۰ عمل جراحی انجام شد.
همچنین در این مدت ۲ هزار و ۸۰۰ خدمت دیالیز برای بیماران ارائه شد و ۸۰۰ نوزاد نیز در بیمارستان شفا متولد شدند.
بیمه بیکاری‌بگیران سمنان ۱۲ درصد کاهش یافتند
سه هزار و ۵۸۹ نفر سال ۹۸ بیمه بیکاری دریافت کردند و در سال ۹۹ این آمار با ۱۲ درصد کاهش به سه هزار و ۱۳۳ نفر رسید.
سال ۹۸ تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی بیش از ۱۶۵ هزار نفر بود در حالی که این آمار در سال ۹۹ با سه درصد افزایش به ۱۶۹ هزار و ۸۷۲ نفر رسید.
در حال حاضر تامین اجتماعی استان سمنان یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد.
وی با بیان اینکه صدور نسخه الکترونیک موجب تسهیل پرداخت بدهی به پزشکان شده است افزود: ۸۰ درصد تعرفه ویزیت پزشکان پایان هر روز پرداخت می‌شود و به دلیل سیستم الکترونیک بدهی به پزشکان به روز رسانی شده است.

اکرم با بیان اینکه ۹۵ درصد مراکز درمانی با تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند گفت: به مراکز دانشگاهی نیز پیشنهاد شد برای به روزسانی طلب خود وارد نسخه الکترونیک شوند.
۱.۲ درصد از بیمه‌شدگان کشور در استان سمنان هستند و بر این اساس طبق استانداردها باید یک درصد از مراکز درمانی در استان سمنان باشد در حالی که تعداد مراکز درمانی استان سمنان سه برابر استاندارد است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده پرداخت خسارت متفرقه به مبلغ ۷۴ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال در سال ۹۹ تشکیل شد و پرونده خسارت بیماریهای خاص نیز در مجموع به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال بود.

از شهریور سال گذشته طرح نسخه الکترونیک در کشور عمومی شد و از اسفند ۹۹ مقرر شد که دفترچه بیمه‌های کاغذی دیگر چاپ نشود.