نداشتن معاینه فنی خودرو در سمنان از نیمه اردیبهشت پذیرفته نیست

سرهنگ موسی بزرگی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی از روز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت از طریق دوربین‌های نظارتی شهری و از سوی ماموران جریمه می‌شوند.

بزرگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مالکان خودروهای مدل سال ۹۴ و قبل از آن، باید برای دریافت معاینه فنی خودرو و تمدید یک ساله آن اقدام کنند و در غیر این صورت جریمه برای آن‌ها ثبت می‌شود.

میزان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را ۵۱۰ هزار ریال است. خودروهای فاقد معاینه فنی هر ۲۴ ساعت مشمول جریمه می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی مراکز تعویض پلاک از ششم اردیبهشت امسال، خاطرنشان کرد: این مراکز در ۲ شهرستان شاهرود و سمنان با توجه به ازدحام مراجعه‌کنندگان تا ساعت ۱۷ فعال است.

بزرگی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان به جز سرخه و آرادان مراکز تعویض پلاک وجود دارد، تصریح کرد: ساعت فعالیت این مراکز در چهار شهرستان‌ دیگر را بر عهده مسوولان است.

وی از مردم خواست،با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از ازدحام و حضور در ساعت های شلوغ در مراکز تعویض پلاک خودداری کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان به آغاز ثبت‌نام در آموزشگاه‌های رانندگی اشاره و اضافه کرد: ثبت‌نام آزمون‌های عملی رانندگی و برگزاری آزمون‌های آیین نامه نیز با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

طبق مصوبه‌های ستاد ملی کرونا از ۲۰ اسفند ۹۸ تا چهاردهم اردیبهشت امسال تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط ماموران و دوربین‌های سطح شهر و معابر بزرگراهی ثبت نمی‌شود.