هیچ پاکبان سمنانی به کرونا مبتلا نشد/نامگذاری ۲معبر شهری به‌نام شهدای سلامت

سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در گفت‌وگو با ایسنا با تمجید از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های ایثارگران بخش سلامت در شرایط کرونایی اخیر اظهار کرد: شورای شهر سمنان خود را موظف به تجلیل از تلاش‌های این عزیزان می‌داند و در همین راستا چند برنامه را با هدف پاسداشت آنها در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به شهادت اولین شهید مدافع سلامت استان در شهر سمنان خاطرنشان کرد: در همین راستا یکی از خیابان‌های شهر سمنان که در حاشیه بیمارستان کوثر محل خدمت این شهید بزرگوار و در جوار ساختمان قدیمی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد به عنوان خیابان شهدای مدافع سلامت نامگذاری شد.

سیادتی با تقدیر از رشادت شهید اکبر ناطری پور بهکار بیمارستان کوثر سمنان و اولین شهید سلامت این استان تصریح کرد: به منظور پاسداشت مقام این شهید خدمت و مدافع سلامت، کوچه‌ای در خیابان حافظ سمنان که خانه پدری وی در آن واقع بود به نام این شهید مدافع سلامت تغییر نام یافت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی شورای شهر سمنان برای خرید یک دستگاه و کالای پزشکی برای بیمارستان کوثر خبر داد و گفت: با توجه به اعلام نیاز به دو دستگاه بیهوشی و یک دستگاه رادیوگرافی، شورای شهر مصوب کرد که به پاس خدمات ایثارگران حوزه سلامت با خرید یکی از این دستگاه‌ها از کادر بیمارستانی و درمانی سمنان تجلیل کند.

سیادتی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص ابتلای احتمالی پرسنل و کارکنان شهرداری سمنان به کروناویروس اظهار کرد: پرسنل شهرداری و خصوصا نیروهای خدماتی در این مدت زحمات بسیار زیادی کشیده و در گندزدایی از معابر خدمات شایانی داشتند به طوری که با اطمینان می‌توان گفت بعد از پرسنل زحمتکش دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای شهرداری بیشترین خدمت را در این بخش داشتند.
وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری در این مدت همواره در میدان بودند ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از این نیروها همیشه به نوعی در خط مقدم مقابله با کرونا بودند اما خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد میزان ابتلای همکاران ما به کروناویروس در مجموعه بزرگ شهرداری سمنان تقریبا صفر بوده است.