کاهش ۵۰ درصدی رد صلاحیت ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراها در استان سمنان

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: رد صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان برای داوطلبی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره گذشته در این استان ۵۰ درصد کاهش یافت.

سعید متقی افزود: به دلیل نقص در مدارک داوطلبان، آمار رد صلاحیت افراد ثبت‌نام کرده برای داوطلبی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهری و روستایی در استان سمنان در چند روزه آینده اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان انتخابات شورای شهر در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۹۶ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.وی افزود: در مجموع در کل کشور در ۱۵۰ شهر و در استان سمنان در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.متقی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم بری برگزاری انتخابات الکترونیک در این سه شهر به صورت کامل فراهم است، ادامه داد: از لحاظ پوشش مخابراتی و ملزومات مورد نیاز این سه شهر در سطح مطلوب قرار دارند و رتبه اول و دوم کشوری را دارا هستند.دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه و همچنین آشنایی مردم با ساز و کار انتخابات الکترونیک در هفته‌های آتی، انتخابات الکترونیکی به صورت آزمایشی و برای برگزیدن مفاخر استان سمنان، در این سه شهر برگزار خواهد شد. متقی افزود: با توجه به نتیجه سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در ۳۰۸ روستای استان سمنان انتخابات شوراهای اسلامی برگزار خواهد شد که این آمار در دوره قبل ۲۸۰ روستا بوده است. دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه برای تمام ۳۰۸ روستا در انتخابات شوراهای اسلامی صندوق رای ثابت پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به نیاز در شهرها علاوه بر صندوق ثابت، صندوق سیار خواهیم داشت. ۲ هزار و ۷۰۷ نفر برای حضور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان ثبت‌نام کرده‌اند. ۷۸۷ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات اردیبهشت ۹۶ شامل ۶۴۷ شعبه ثابت و ۱۴۰ شعبه سیار پیش بینی شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، ۲۰ شهر، ۱۵ بخش و ۴۰۰ روستا است، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و ۱۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۶۴۲ نفر به عنوان اعضای علی‌البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان