نظارت‌های بهداشتی بر نانوایی‌های سمنان تشدید می‌شود

رضا محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: نانوایی‌ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موظف به اجرای توصیه‌های بهداشتی هستند و در این بخش نظارت‌ها تشدید می‌شود.
رضا محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نانوایی‌ها باید تاجای ممکن از دستگاه کارتخوان برای دریافت وجه از مردم استفاده کنند و در صورت نداشتن کارت‌خوان، باید یک نیروی اضافی صرفا برای دریافت پول داشته باشند، چرا که ممکن است برخی مشتریان برای خرید نان وجه نقد پرداخت کنند.
نانوایی‌ها تا جای ممکن از دریافت وجه نقد برای پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا پرهیز کنند.
نانوایی‌ها موظف شدند میز بیرون از نانوایی برای سرد کردن نان را به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جمع‌آوری کنند.
محمدی یادآور شد: نظارت‌ها به منظور رعایت نکات بهداشتی از سوی نانوایی‌ها برای شکست ویروس کرونا افزایش یافته و با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود. در زمان حاضر هیچ‌یک از نانوایی‌های استان به دلیل تخلف پلمب نشده و نکات بهداشتی به نانوایی‌ها گوشزد شده است.
۵۸۶ واحد نانوایی یارانه‌ای و ۲۲۱ نانوایی نیمه یارانه‌ای در استان سمنان فعالیت دارند که این تعداد نانوایی در سامانه شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران ثبت است و بر اساس میزان ابلاغی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به همه آنها سهیمه پرداخت می‌شود.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.