نمایشگاه دستاوردهای تولیدی استان سمنان هر۲ماه یکبار برگزار می شود

سمنان- استاندار سمنان از برگزاری نمایشگاه تولیدات استان هر دو ماه یکبار خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف جذب سرمایه‌گذار برای نشان دادن ظرفیت‌های تولیدی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز بعد از ظهر یکشنبه در نشست تخصصی کارگروه صادرات غیر نفتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه توسعه صادرات استان در گرو رفع موانع صادراتی است و ما باید این مقوله را تقویت کنیم، ابراز داشت: امروز جدایی از نفت یک اصل اساسی برای اقتصاد است و خوشبختانه دولت با رساندن وابستگی بودجه به حداقل در سال آتی این نقش آفرینی منفی نفت پرنوسان در اقتصاد را کاهش داده است.

وی افزود: صادرات غیر نفتی از مهمترین مسائل اقتصادی کشور که می تواند موانع پیش رو صادرات استان سمنان را برطرف کند لذا باید به این مقوله بها دهیم و برای اشاعه آن به دنبال سرمایه گذار باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ترویج صادرات غیر نفتی ابتکاری تازه نیست و از ابتدای انقلاب ایران اسلامی به دنبال آن بوده است، گفت: باید تلاش کنیم تا تولیدات غیر نفتی در استان افزایش پیدا کنند چرا که این توانایی در بخش های مختلف در اقتصاد، صنعت، معدن، گردشگری، صنایع دستی و … استان وجود دارد و این امر به واقع می تواند اشتغال منطقه را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

خباز بیان داشت: امروز مشکلات صادرکنندگان استان در سه بخش نقدینگی، زیر ساخت ها و قیمت تمام شده است که در حقیقت مشارکت بانک ها برای رفع مشکل نقدینگی صادر کنندگان محصولات غیر نفتی می تواند بخش اعظمی از مشکلات را به دوش بکشد لذانباید نگرانی در این باره وجود داشته باشد اما از سوی دیگر تولید باید اطمینان خاطری را نیز به بانک ها بدهد که خوشبختانه طی سال های اخیر این امر در استان رو به تحقق ۱۰۰درصدی است.

وی با تاکید بر اینکه باید همگی تلاش کنیم تا صادرات غیرنفتی جایگزین منابع نفتی شود، بیان داشت: این امر جزدرسایه تکمیل زنجیره صادرات از کوچکترین جزء تا بزرگترین آنها و به خصوص حمایت از تولیدکننده میسر نمی شود لذا باید گفت توجه به صادرات غیر نفتی، در درآمدزایی و کاهش بودجه کشور به نفت و فرآورده های آن مهم است.

استاندار سمنان همچنین گفت: باید در کارگروه‌های تخصصی مانند کارگروه رفع موانع تولید، کارگروه گسترش صادرات غیر نفتی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه جذب سرمایه گذار و … ترویج صادرات غیرنفتی را در دستور کار قرار دهیم و برای رفع مشکلات آن اقدام کنیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان