نکات حیاتی برای دویدن با سگ ها

برای دوستداران سگ طبیعی است که بخواهند سگ خانواده را هنگام ورزش درگیر کنند. بسیاری از مردم از دویدن به عنوان یک فعالیت بدنی لذت می‌برند و بسیاری از سگ‌ها از تعقیب و مسابقه لذت می‌برند، بنابراین اغلب یک تطابق خوبی بین صاحب و حیوان خانگی است.

اگر در حال حاضر یک دونده هستید یا می خواهید دویدن را شروع کنید و اگر پتی دارید یا قصد خرید سگ را دارید، احتمالاً می توانید سگ خود را نیز در نظر بگیرید. دویدن می تواند برای برخی از افراد و سگ ها یک شکل عالی از ورزش باشد، اما انجام صحیح آن مهم است.

توله ها را از فرار خود دور نگه دارید

مهدی زیارتی کارشناس و مربی تربیت سگ می گوید: در حالی که اجازه دادن به توله سگ خود در دویدن و بازی در فواصل کوتاه کاملا بی خطر است، دویدن برای ورزش برای توله سگ های در حال رشد سالم نیست. از آنجایی که استخوان های سگ هنوز در حال رشد هستند، استرس و خستگی ناشی از هر دویدن مسافتی می تواند منجر به صدمات شود و به طور بالقوه باعث آسیب دائمی شود.
بیشتر سگ ها می توانند از ۹ تا ۱۲ ماهگی شروع به دویدن کنند. نژادهای سگ بزرگتر دیرتر بالغ می شوند. از دامپزشک خود بپرسید که توله سگ شما چه زمانی به اندازه کافی بالغ شده است تا با شما شروع به دویدن کند.

ابتدا با دامپزشک خود مشورت کنید

صرف نظر از سن سگ شما، مهم است که قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید برای سگ خود با دامپزشک خود تماس بگیرید. دامپزشک شما می تواند مشکلات جزئی سلامتی را قبل از بدتر شدن با دویدن تشخیص دهد. به خاطر داشته باشید که سگ شما ممکن است هیچ نشانه ای از بیماری را نشان ندهد تا زمانی که مشکل سلامتی شدیدتر شود. به دوست پشمالوی خود لطف کنید و از دامپزشک خود بخواهید سگ شما را برای دویدن تمیز کند.

سگ خود را بشناسید

همه سگ ها برای دویدن بریده نمی شوند. سگ شما ممکن است در پیاده روی که می تواند جهان را با بینی خود کاوش کند خوشحال تر باشد. برخی از سگ ها نمی توانند فعالیت بدنی دویدن را تحمل کنند یا تحمل چیزی جز یک دویدن کوتاه را ندارند.
بسیاری از سگ ها به گرما بسیار حساس هستند. با سگ براکیوسفالیک (پوزه کوتاه) مانند بولداگ یا پاگ ندوید. این سگ ها نمی توانند خود را به خوبی خنک کنند و به راحتی هنگام دویدن حتی در دماهای پایین تر بیش از حد گرم می شوند.

سگ خود را آموزش دهید و اجتماعی کنید

قبل از دویدن مطمئن شوید که سگ شما به خوبی آموزش دیده است. سگ شما باید بتواند روی یک افسار گشاد راه برود و باید بداند که چگونه در هنگام راه رفتن به درستی رفتار کند. مطمئن شوید که سگ شما دستورات اولیه را نیز می داند. همچنین، قبل از دویدن، مطمئن شوید که سگ شما به خوبی اجتماعی شده است.
مهم است که سگ شما نسبت به افراد دیگر و سگ ها، ماشین ها و کامیون ها، حیوانات وحشی و سایر عوامل حواس پرتی واکنش منفی نشان ندهد. اگر فکر می کنید سگ شما هنوز آماده نیست، پیاده روی کنید.

آهسته شروع کنید

اولین روزی که با سگ خود شروع به دویدن می کنید، روزی نیست که مسافتی را طی کنید. با حدود ۱۰ دقیقه با سرعت آهسته تا متوسط ​​شروع کنید و واکنش سگ خود را به افزایش ورزش زیر نظر بگیرید. اگر سگ شما آن را به خوبی تحمل می کند، هر چند روز یکبار ۵ تا ۱۰ دقیقه به دویدن اضافه کنید. اگر سگ شما به خودی خود کند می شود یا شروع به لنگیدن کرده است، وقت آن رسیده که دویدن را متوقف کرده و به خانه بروید.
سرعت خود را افزایش دهید زیرا سگ شما می تواند آن را تحمل کند. در صورت شک، دویدن های کوتاه و آهسته انجام دهید تا زمانی که سگ شما استقامت بیشتری پیدا کند. زیاده روی نکنید و خطر آسیب دیدگی داشته باشید!

مقدار زیادی آب با خود حمل کنید

اطمینان حاصل کنید که سگ شما هنگام دویدن به مقدار زیادی آب خنک و تازه دسترسی دارد. اگر نمی توانید با خود آب بیاورید یا در مکانی عمومی بدوید که آب هم برای انسان و هم برای سگ در دسترس باشد. سگ شما به اندازه شما یا حتی بیشتر به آب نیاز دارد.

دماهای ایمن را ترجیح دهید

مهم است بدانید که سگ ها خود را به طور موثر خنک نمی کنند. اگر روز آنقدر گرم است که نمی توانید دویدن را تحمل کنید، عقل سلیم حکم می کند که سگ خود را در خانه رها کنید. حتی یک روز آفتابی گرمتر از ۷۰ درجه فارنهایت می تواند برای سگ شما خیلی گرم باشد. در ماه های گرم تر، قبل از گرمای روز، دویدن صبح زود با سگ خود را در نظر بگیرید.
اگر سگ شما علائم گرمازدگی یا گرمازدگی را نشان داد، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. همچنین با سگ خود روی آسفالت داغ ندوید. اگر خیلی داغ است که نمی توان آن را لمس کرد، برای پنجه های سگ شما خیلی گرم است.

مسئولیت پذیر باشید

بهترین کار این است که سگ خود را در حین دویدن در بند نگه دارید. یک بند هندزفری در نظر بگیرید تا کار را برای شما راحت تر کند. هنگام دویدن، باید از همان قوانین اولیه راه رفتن پیروی کنید: پشت سگ خود بلند شوید، کنترل سگ خود را به دست بگیرید، به دیگران احترام بگذارید، توجه کنید. مهمتر از همه، لذت ببرید!

مسائل و رفتار تمرینی

اگر سگ شما نمی تواند دویدن ایمن را تحمل کند، بهتر است با سگ خود ندوید. شما فقط خود و سگتان را برای آسیب و ناامیدی آماده می کنید. یک اشتباه رایج این است که با سگ خود در مسیرهای طولانی می پرید. این برای آنها جدید است و مانند انسان ها باید استقامت خود را افزایش دهند، بنابراین شروع دویدن آهسته و با فاصله با سگ به شما این امکان را می دهد که تحمل او را برای ورزش کنترل کنید.
مناطقی را انتخاب کنید که دویدن در آن آسان باشد، به آب دسترسی داشته باشد و مسیرهای امنی برای شما و سگتان فراهم کند.
منبع پت شاپ حیوانات خانگی دناپت