نیاز کشور به وجود ۱۵ هزار کتابخانه عمومی

به گزارش ایسنا، رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی از نیاز کشور به وجود ۱۵ هزار کتابخانه خبر داد.

رمضانی، ۱۶آذرماه در مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان افزود: سرانه کتابخوانی در کشور پایین است و بر اساس شاخص های جهانی در کشور باید ۱۵ هزار کتابخانه وجود داشته باشد در حالیکه هم اکنون سه هزار کتابخانه وجود دارد.

وی گفت: استان سمنان ظرفیت بسیار قابل قبولی در حوزه کتابخانه های عمومی دارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و ظرفیت های خوبی در این استان موجود است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه کتابخانه ها در استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان از معدود استان‌های کشور است که دارای کتابخانه مرکزی است و باید تلاش شود توسعه کتابخانه های شهرستانی در استان سمنان اتفاق بیفتد.

رمضانی تاکید کرد: تمام امکانات را در اختیار اداره کل کتابخانه های استان سمنان قرار خواهیم داد تا توسعه کتابخانه شهرستان ها محقق شود.

وی گفت: کتابخانه مهدیشهر آماده بهره برداری است و اعتبارات خوبی برای تجهیز تخصیص یافته و بودجه این طرح نیز پرداخت خواهد شد.

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: مدیران ستادی نهاد کتابخانه ها به لحاظ مدیریتی ، جوان و با انگیزه هستند و تلاش داریم از این توانمندی در خدمت بیشتر به مردم بهره مند شویم.‌

همچنین طاهریان، مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان با تقدیر از استاندار سمنان و رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: می کوشیم تا از ظرفیت فضای مجازی و فناوری های نوین برای تحقق اهداف عالی کتاب و کتابخوانی در استان استفاده کنیم.

وی از تلاش برای جذب اعضای فعال برای کتابخانه های استان خبر داد و اضافه کرد: کتابخانه های عمومی استان را به معنای واقعی به پاتوق فرهنگی تبدیل کرده و از این ظرفیت حداکثر استفاده را خواهیم‌برد.

در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزارشد محمد طاهریان به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان معرفی شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان