هتل‌ها و مراکز خدماتی نوروز ۱۴۰۱ زیر ذره‌بین

عباس رستمی، مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: افزایش نظارت بر کیفیت کالاها، خدمات، هتل ها، مراکز تفریحی و خدماتی در طرح ویژه عیدانه استاندارد تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بازرسان اداره کل استاندارد استان سمنان از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به صورت روزانه از مراکز عرضه و خدمات، بازرسی و نظارت به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: در طرح عیدانه استاندارد نظارت بر ارائه خدمات مطلوب به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، نظارت بر کیفیت کالاها، خدمات، هتل ها، مراکز تفریحی و خدماتی افزایش می‌یاید.

وی افزود: طی نظارت‌ها و بازرسی‌ها در طرح عیدانه، استاندارد کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری کنترل می‌شود و در صورت وجود و توزیع کالاهای فاقد پروانه استاندارد و خدمات فاقد ایمنی و استاندارد، برابر قوانین رسیدگی و برخورد خواهد شد.

رستمی با اشاره به اینکه از هم اکنون برنامه آگاهی بخشی به مردم از روش‌های مختلف در حال انجام است، افزود: بازرسان اداره کل استاندارد استان سمنان با همکاری دستگاه های اجرایی دیگر تا پایان نوروز تمرکز ویژه ای به خصوص بر روی مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی عموم شهروندان دارند.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی داشتن و مصرف کالای با کیفیت و سالم و استفاده از خدمات کیفی و استاندارد، حق همه شهروندان است و تولید کنندگان، عرضه کنندگان و خدمات دهندگان باید برای جلب رضایت مشتریان بیش از پیش تلاش کنند.

هدف از اجرای طرح عیدانه استاندارد ارائه خدمات مطلوب و سالم به شهروندان و مردم است و کارشناسان با اهتمام ویژه و افزایش نظارت تحقق هدف را دنبال می‌کنند.

رستمی افزود: اصحاب رسانه با آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان نقشی کمک کننده در اجرای موفقیت آمیز طرح عیدانه استاندارد استان دارند و انتظار می‌رود در این زمینه همراهی کنند.

علامت استاندارد در واقع نماد کیفیت، ایمنی و سلامت کالا تلقی می‌شود و نبود آن یک نقص است و ضرورت دارد افراد هنگام خرید کالای با کیفیت به نشان استاندارد به عنوان یکی از معیارهای مهم توجه کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت نمایند.