همت بسیجیان سمنانی در ساخت منزل برای خانواده کم‌برخوردار

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: دانشجویان گروه جهادی شهید مصطفی پیران بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای یک خانواده کم برخوردار منزل مسکونی ساختند.

وی افزود: این گروه جهادی اقدامات خود را به‌صورت تخصصی در احداث یک واحد مسکونی از مرحله ساخت اسکلت و سفت‌کاری در زمینه‌های عمرانی، برق، تأسیسات و جوشکاری در روز ۱۵ خردادماه سال جاری آغاز کرد.

تا به حال کارهایی از جمله دیوارکشی تمام منزل برای جداسازی اتاق، آشپزخانه و …، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، کار گذاشتن در و پنجره و … به همت و تلاش شبانه‌روزی جهادگران بسیج دانشجویی این دانشگاه انجام شده است.

نقدی بیان کرد: اردوهای جهادی دانشجویان اقدامی مؤثر از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که در سال‌های اخیر رونق چشمگیری داشته و سبب تقویت خودسازی جوانان انقلابی در کنار محرومیت‌زدایی روستاهای استان سمنان شده است.

اردوهای جهادی هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری بوده که در نهاد مقدس بسیج و درخت تناور بسیج دانشجویی رشد و نمو پیدا کرده و بسیاری از ناممکن‌ها را در شرایط بد بودجه‌ای با همت جهادی و جوانی، ممکن کرده است.

وی عنوان کرد: اردوهای جهادی که در انواع مختلف خود به‌صورت تجمیعی و در قالب‌های تخصصی در حوزه‌های پزشکی، ساختمانی، فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف استان رشد و نمو کرده، اکنون دارای بلوغ فکری و بالندگی در حوزه سازندگی مناطق شده است.

نقدی با بیان اینکه اردوهای جهادی یادگار ارزنده امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: اردوهای جهادی و سازندگی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، می‌تواند برای رشد و تقویت روحیه جهادی و انقلابی بین دانشجویان جوان بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی فرصتی مناسب برای دانشجویان محسوب می‌شود تا بتوانند در این اردوها به‌خوبی از تخصص خود استفاده کنند و آماده حضور در عرصه‌های عمرانی، اجتماعی و مدیریتی کشور شوند.

این دانشجویان با نیت خالص و بدون داشتن کوچک‌ترین چشم‌داشتی چنین اقدام بزرگی را کلید زده‌اند و باید این اقدامات را برای پیشرفت کشور نیز دنبال کنند.

برگزاری اردوهای جهادی یکی از بهترین روش‌های فرهنگی برای تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی است و شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی مصداق مجاهدان در راه پیروزی انقلاب هستند که با همان عزم و اراده در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

وی اردوهای جهادی را بهترین فرصت برای خدمت به مردم دانست و گفت: در واقع اردوهای جهادی این پیام را به جامعه می‌دهد که مظلومان و محرومان جامعه هرگز فراموش نخواهند شد.
نقدی اردوهای جهادی دانشجویان را از برکات انقلاب اسلامی و مایه عزت و افتخار دانشگاه‌ها دانست و بر تقویت، گسترش و حمایت همه‌جانبه از این تفکر ارزشمند تأکید کرد.