هنرمند سمنانی در دهمین جشنواره مد و لباس فجر، دوم شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آتنا فتحی از هنرمندان حوزه مد و لباس شهرستان سمنان که دانش آموخته دانشگاه فرهنگ وهنر واحد مرکزی تهران است پایان نامه خود را با موضوع “تأثیر آمیزه بازاریابی مشتری محور بر روی رویکرد تولید کننده “مد سریع” به “مد آهسته” در صنعت پارچه و لباس به این جشنواره ارائه کرده بود.
این هنرمند در مورد موضوع پایان نامه خود می گوید: حوزه مد و لباس در ایران یک صنعت جوان است و متأسفانه با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت های مناسب در کشور رشد مناسبی نداشته است.

فتحی، حوزه تحقیق و پژوهش را پاشنه آشیل صنعت مد و لباس دانست و متذکر شد: نیاز است تا دانش آموختگان و فعالان بیشتری در این قسمت فعالیت کنند و با توجه به حساسیت و نیاز مبرم این حوزه فرهنگی و هنری سعی کردم تا در مسیر تحقیق و پژوهش با رویکرد توسعه پایدار با هدف ارتقاء “مد آهسته” در ایران قدم های مثبتی بردارم.

این هنرمند پیش از این نیز در هفتمین دوره جشنواره مد و لباس فجر در بخش تحقیق و پژوهش با عنوان “آداب و رسوم مردم ایل سنگسر با تأکید بر پوشش لباس اجتماع” مقام اول را کسب کرده بود.
دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اوایل اسفند در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد و آیین اختتامیه، معرفی و تجلیل از برترین های این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری برگزار شد.