هواشناسی نسبت به رگباری بودن بارش ها هشدار داد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش های رگباری و وزش باد شدید پدیده غالب ۷۲ ساعت آینده در این استان است.
ایرج مصطفوی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با عبور امواج ناپایدار از استان سمنان به تدریج از بعد از ظهر شنبه تا سه شنبه به تناوب افزایش ابر و در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات، بارش باران، رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: طی مدت یاد شده باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و افزایش غلظت غبار در بیشتر نقاط استان سمنان دور از انتظار نیست.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: دمای هوا تغییر قابل ملاحظه ای در ۷۲ ساعت آینده ندارد.
وی توصیه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در نواحی شمالی و وزش باد شدید تمهیدات لازم صورت گیرد.
مصطفوی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۹ و بیشینه دما ۲۹ درجه سانتیگراد بود.
وی اضافه کرد: مجن با کمینه چهار درجه سانتیگراد سرد ترین و آرادان با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به گرمسار با ۴۷ کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.