واحد‌های تولیدی استان سمنان مورد حمایت قرار می‌گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر ضرورت حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان تأکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در رونق تولید اولویت برنامه‌های سامان صنعت استان سمنان است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بر حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و اظهار داشت: این مهم برای کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان بسیار مهم است.

وی ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در رونق تولید و شکوفایی و رشد و توسعه استان سمنان را در حوزه‌های مختلف اثرگذار دانست و گفت: این امر از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از معرفی شرکت کلران استان سمنان به‌عنوان یکی از صنایع برتر کشور خبر داد و اظهار داشت: امسال دومین سالی است که این واحد صنعتی از استان سمنان به‌عنوان واحد برتر ملی و واحد برتر صنایع شیمیایی کشور برگزیده می‌شود.
اسودی با اشاره به اهدای تندیس طلایی روز ملی صنعت و معدن به این شرکت در بیست و سومین سال بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن بیان داشت: این شرکت محصولاتی مانند سود سوزآور جامد، سود سوزآور مایع، کلروکلسیم، اسید کلریدریک و انواع کلر را تولید می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای راه‌اندازی این شرکت شیمیایی را درمجموع یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه این شرکت ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن کلر، اسیدکلریدریک، کلرور کلسیم، سود سوزآور مایع و جامد و هیپوکلریت سدیم را دارد افزود: این شرکت توانسته است برای ۴۶۹ نفر در استان شغل ایجاد کند.

اسودی به برخی ویژگی‌های شاخص این واحد صنعتی تولیدی اشاره کرد و از جمله آن‌ها را تنوع محصولات تولیدی و دارای پایش لحظه‌ای زیست‌محیطی و‌ همچنین بهره‌گیری این شرکت از تکنولوژی‌های نوین در خط تولید برشمرد.

وی گفت: شرکت کلران استان سمنان به‌عنوان یکی از صنایع برتر کشور معرفی شد.