وضعیت نگران‌کننده کرونا در مهدی‌شهر/نگرانی از شروع اپیدمی موج دوم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا میقانی، فرماندار مهدی‌شهر بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه همچنان در فضای کرونایی به سر می‌بریم که نمی‌توان نام پسا کرونا را بر روی آن گذاشت، ابراز داشت: متأسفانه طبق آمار مرکز بهداشت و درمان شهرستان روز گذشته تعداد موارد دارای علائم کرونا افزایش‌یافته است.

وی ضمن بیان اینکه آمار جدید اعلام‌شده از سوی مرکز بهداشت و درمان در طول دوماهه گذشته کم سابقه بوده است، افزود: این روند از پنج روز پیش شروع‌شده و این امر بیانگر روند رو به رشد شیوع بیماری است.

وی بابیان اینکه آن چیزی که در شهرستان مشاهده می‌شود نگران‌کننده است، ابراز داشت: به نظر می‌رسد در تداوم این رویه شاهد موج جدید اپیدیمی باشیم چراکه متأسفانه به نظر می‌رسد مراقبت‌های بهداشتی در سطح جامعه کاهش‌یافته است.

متأسفانه آرامش نسبی کاذب خطرآفرین در جامعه حاکم شده که خروجی آن پیک دوباره بیماری است و طبق نظر کارشناسان پیک دوم فاجعه‌بارتر از موج اول خواهد بود.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا، افزود: اگر موارد بهداشتی رعایت نشود این وضعیت روند طولانی‌تری را طی خواهد کرد.

میقانی ، در پایان ضمن درخواست از مردم برای رعایت موارد بهداشتی و عدم انجام سفرهای غیرضروری حتی بین شهرها، اضافه کرد: مردم شهرستان حدالامکان در خانه بمانند و جز در مواقع ضروری از منازل خود خارج نشوند و همچون گذشته ما را در جلوگیری از شیوع ویروس یاری کنند.