شواهدی برای انتقال ویروس کرونا از طریق منابع آب وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ظهر سه‌شنبه در کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل سمنان به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان ضمن بیان اینکه طبق گزارش‌ها و شواهد جهانی، امکان آلوده شدن آب از طریق ویروس کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: وجود منابع آبی استان در بالادست فاضلاب‌ها مانع از آلودگی آب می‌شود.

بااین‌وجود میزان غلظت کلر در شبکه‌های آب و فاضلاب برای جلوگیری از خطر احتمالی به ۰.۸ppm و همچنین عمق بالای ۲۰۰ متر آب‌های زیرزمینی افزایش‌یافته است که این امر از عوامل مهم در عدم نفوذ و انتقال ویروس کرونا است.

وی با تأکید بر اینکه هماهنگی و تلاش همه‌جانبه‌ی موجود در استان باعث شده است هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین آب شرب وجود ندارد، تصریح کرد: اصل خدشه‌ناپذیری در کیفیت و تمهیدات مشترک صورت گرفته در توزیع بهداشتی آب شرب مؤثر بوده است.

حیدریان بابیان اینکه افزایش تعداد نمونه‌برداری میکروبی از منابع آب و افزایش نظارت بر پساب خروجی تصفیه فاضلاب شهری از اقدامات مهم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به منابع آب است، گفت: نظارت و کنترل بر مخازن آب و پساب خروجی در دستور کار قرار دارد.

نظارت مستمر بر پسماندها و ضدعفونی آن، همچنین تفکیک پساب در روستاها با همکاری محیط‌زیست در حال انجام است.